ביום ראשון: החלטה סופית על איחוד בשמאל

עמיר פרץ וניצן הורוביץ ייפגשו ביום א', ויקבלו החלטה סופית בנושא ריצה משותפת. ח"כ עומר בר לב הצטרף למחנה התומכים באיחוד: "למרות חששותיי, אתמוך בחיבור טכני". אורלי לוי עדיין מתנגדת

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/01/20 20:31 יד בטבת התשפ

ביום ראשון: החלטה סופית על איחוד בשמאל
יו"ר העבודה פרץ ויו"ר מרצ הורוביץ, צילום: הותר לשימוש

יהיה איחוד בשמאל? חברי הכנסת עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר, וניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, ייפגשו מחר (א'), כדי לדון באפשרות של ריצה משותפת. כזכור, בשבוע שעבר הציע פרץ ריצה משותפת של כחול לבן, העבודה ומרצ, אך יו"ר כחול לבן בני גנץ דחה את היוזמה.

הערב (מוצ"ש) הודיע ח"כ עומר בר לב כי הוא תומך באיחוד. לדברי בר לב, אמנם יש חשש שהאיחוד יוריד את שתי המפלגות לשישה מנדטים, במקום 9 משותפים כיום וכפי שחוזים הסקרים לרשימה משותפת, אך יש גם אפשרות ליותר מנדטים, וכי החשש הגדול יותר הוא שמרצ, אם תרוץ לבד, לא תעבור את אחוז החסימה.

"אני תומך בהקמת גוש טכני בין מפלגת העבודה-גשר ומרצ לקראת הבחירות הקרובות", אמר בר לב. "ההחלטה לא הייתה קלה לאור החשש שלי, שעדיין קיים, שהחיבור עם מרצ יסתיים קרוב יותר ל-6 מנדטים מאשר ל-11 שיש לנו ביחד עתה ושכחול-לבן "לא תספור" אותנו אחרי הבחירות הבאות – בדיוק כפי שלא ספרה אותנו עד כה – ועלולה אפילו להקים ממשלת ימין עם ליברמן, בנט והליכוד (עם או בלי נתניהו). מצד שני, קיימת הסכנה כמובן שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה ושהאחריות לכך תופל עלינו".

ח"כ עומר בר לב

ח"כ עומר בר לבצילום: תומר נויברג, פלאש 90

גם ח"כ איציק שמולי קרא לאיחוד המפלגות. בהודעה שפרסם הערב כתב שמולי: "אני מברך את חברי ח״כ עמר בר לב על קבלת ההחלטה הנכונה והמתבקשת לבצע חיבור טכני עם מרצ כדי למנוע קטסטרופה אפשרית ולמקסם את כוחו של מחנה השינוי. הליכה בנפרד היא בגדר הליכה על הסף. אני קורא גם לשאר חברי הכנסת להצטרף להצעתי. אם חלילה 150 אלף קולות ילכו לפח בגלל הימור מסוכן ומיותר - נמסור במו ידינו את השלטון לנתניהו וזה יהיה בלתי נסלח. לא מדובר בחיבור אידיאולוגי אלא פרגמטי במצב שבו שתי המפלגות קטנות ופריכות ועלולות לא לעבור את המכשול".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, מס' 2 ברשימת העבודה-גשר, עדיין מתנגדת לחיבור עם מרצ, וסבורה שאיחוד כזה יבריח קולות יותר מאשר יוסיף. ההחלטה הסופית, כאמור, צפויה ליפול מחר, ולא ברור מה תעשה לוי-אבקסיס אם אכן יוחלט על ריצה משותפת.