סקר של מרצ מוכיח: אין הבדל בין ריצה משותפת או נפרדת בשמאל

במרצ ביקשו לבדוק האם ריצה משותפת עם מפלגת העבודה תפגע בהן מבחינה אלקטורלית, כפי שטוענים בעבודה, ומתוצאות הסקר שערכה עולה כי המפלגות מקבלות תשעה מנדטים בין אם ירוצו יחד ובין אם לא

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 09:11 ד בטבת התשפ

סקר של מרצ מוכיח: אין הבדל בין ריצה משותפת או נפרדת בשמאל
עמיר פרץ וניצן הורוביץ. יש סיכוי לאיחוד?, צילום: יח"צ

האם מפלגות העבודה ומרצ ירוצו יחד בבחירות הקרובות? במפלגתו של ניצן הורוביץ מעוניינים לקדם איחוד כזה, מתוך הבנה כי יש סיכוי שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, מה שיפגע בגוש השמאל, מנגד בעבודה טוענים כי ריצה כזו רק תבריח מצביעים, ומעריכים כי איחוד יעלה לרשימה בשלושה מנדטים.

במרצ ערכו סקר לבדוק את הנושא, ותוצאותיו, שהובאו ב'הארץ', מעלות כי אין הבדל. על פי תוצאות הסקר, ריצה נפרדת של שתי המפלגות תביא חמישה מנדטים לעבודה וארבעה למרצ, ואילו במקרה של ריצה משותפת, הרשימה תקבל תשעה מנדטים - אותו מספר בדיוק. יש להזכיר שתוצאה של ארבעה מנדטים ואפילו חמישה היא בטווח הטעות הסטטיסטית בסקרים, כך שהסיכוי שאחת המפלגות תישאר בחוץ איננו נמוך.

בנוסף נבדקה בסקר האפשרות שסתיו שפיר, שהתמודדה במסגרת המחנה הדמוקרטי בבחירות האחרונות, תרוץ בנפרד, בראשות התנועה הירוקה, ועל פי תוצאותיו בכל מקרה היא לא תעבור את אחוז החסימה.

 ח"כ סתיו שפיר

ח"כ סתיו שפיר. לא רלוונטיתצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ בעבודה שלא הזדהה בשמו צוטט ב'הארץ' בטענה כי איחוד בין הרשימות יבריח מצביעים: "איחוד בינינו מבריח לכחול לבן מצביעי עבודה שנרתעים לתמוך במרצ ומרחיק מצביעי מרצ שלא מזדהים עם העבודה לתמיכה ברשימה המשותפת. אם שתי המפלגות אינן נופלות תחת אחוז החסימה, עדיף להתמודד לבד ולהגדיל את כוחו של השמאל מאשר להתמודד ביחד ולהצטמק".

מנגד, גורם בכחול לבן צוטט בידיעה כאומר שבמפלגתו יעשו הכל כדי להביא לאיחוד בין המפלגות, במטרה למנוע זליגת קולות מהגוש: "אם העבודה או מרצ לא יעברו את אחוז החסימה, בני גנץ ייאבד כל סיכוי להרכיב את הממשלה הבאה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן