סקר מנדטים: הציונות הדתית בחוץ

מסקר המנדטים נראה כי מפלגת הבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה והחיבור עם עוצמה יהודית אינו מועיל למפלגה, גם האיחוד הלאומי נותר בחוץ. במידה וכלל המפלגות של הציונות הדתית יתאחדו הם יגיעו יחד לשמונה מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/20 08:18 יב בטבת התשפ

סקר מנדטים: הציונות הדתית בחוץ
צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

סקר מנדטים ב'וואלה' מראה: כי כחול לבן נותרת בראש ואף עולה במנדט ומגיעה ל-35 מנדטים, הליכוד מתחזק גם כן ומצמצם את הפער לשני מנדטים, 33 מנדטים סה"כ, מפלגת הרשימה המשותפת נשארת יציבה עם 13מנדטיםישראל ביתנו שומרת על 8 מנדטים, ש"ס יורדת במנדט וכעת עומדת על 8 מנדטים, יהדות התורה מתחזקת על חשבונה ועולה ל-8 מנדטים, הימין החדש שומרים על כוחם בסקרים עם 6 מנדטים, העבודה גשר נשארת גם כן 5 מנדטים, המחנה הדמוקרטי עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

הנתון המדאיג הוא למפלגות הציונות הדתית: הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה עם פער לא קטן 2.8% בלבד, גם האיחוד הלאומי שאם תיוותר לבדה, ודאי שלא עוברת  וזוכה לתמיכה של 1.1% בלבד. ההשיג היחידי למפלגה מימין לליכוד היא הימין החדש שזוכה כאמור ל-6 מנדטים . במידה והימין החדש יתאחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם יגיעו יחד ל-8 מנדטים סה"כ.

איחוד נוסף שנבדק הוא במידה הוא בין מפלגת העבודה גשר למחנה הדמוקרטי ובמקרה כזה, השלם שווה את סך חלקיו ויגיעו יחד ל-9 מנדטים. במידה וזה יקרה כחול לבן צפויה לאבד מנדט אחד אך תשמור על הראש. גם הליכוד ירד מנדט כי במקרה כזה יוסף מנדט למפלגות הימין. 

נכון למצב המפלגות עד היום, ע"פ הסקר: גוש הימין עם 55 מנדטים, גוש השמאל עם 57 מנדטים וליברמן עם 8 מנדטים.