מיקי זהר נגד היועץ המשפטי לכנסת: השעה את עצמך מהעיסוק בחסינות

יו"ר סיעת הליכוד דורש מאייל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, לפסול את עצמו מעיסוק בשאלה האם ניתן להקים ועדת כנסת שתעסוק בחסינות, בשל ניגוד עניינים, בו זוהר טוען שהוא מצוי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/01/20 09:56 ט בטבת התשפ

מיקי זהר נגד היועץ המשפטי לכנסת: השעה את עצמך מהעיסוק בחסינות
ח"כ מיקי זהר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תהיה או לא תהיה חסינות? עוד קודם לכן, הדיון הלוהט כרגע במערכת הפוליטית הוא השאלה האם תוקם ועדת כנסת, שתדון בחסינותו של ראש הממשלה. כזכור, נתניהו הגיש בשבוע שעבר בקשה לכנסת לדון בחסינותו מפני העמדה לדין, אך הדיון בבקשה לא יכול להתחיל בהיעדר ועדת כנסת, שאינה קיימת כרגע בשל התארכות מצב הבחירות ופיזור הכנסת.

אמש הודיע היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, כי אין מניעה להקים את הוועדה כדי לדון בחסינות. לאחר מכן התקיימה פגישה בין יו"ר הכנסת אדלשטיין ליו"ר סיעת כחול לבן ויו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת, ח"כ אבי ניסנקורן, בה לא הושגו הסכמות לגבי הקמת ועדת הכנסת. כאשר נראה שאדלשטיין לא מעוניין בהקמתה, ובכחול לבן מעוניינים מאוד, במטרה לקדם את דיון החסינות עוד טרם הבחירות.

מכתבו של זוהר לאיל ינון

מכתבו של זוהר לאיל ינוןצילום: ללא

היום (ב') פנה ח"כ מיקי זהר, יו"ר סיעת הליכוד, ליועץ המשפטי של הכנסת ינון, ודרש ממנו להשעות את עצמו מעיסוק בענייני החסינות לנתניהו. על פי זהר, לינון יש ניגוד אינטרסים במקרה, כיוון שבת זוגו של ינון מכהנת בצוות הפרקליטות שגיבשו את כתב האישום נגד ראש הממשלה. 

זהר כתב בטוויטר אמש כי ידרוש מהיועץ להפסיק לעסוק בנושא: "מסתבר שבת זוגתו של אייל ינון שימשה כמשנה ליועמ״ש והייתה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתבי האישום נגד רה"מ".

זהר טוען כי "עולה פה חשש לניגוד עניינים חמור. לא ייתכן שבין בני זוג, האחת תחליט על כתב אישום נגד רה"מ, והשני יסכל את בקשתו לחסינות.
אפנה אליו בכתב ואבקש ממנו לפסול את עצמו".