חוטובלי: "יהודי כל הזרמים ירגישו פה בבית"

אחרי שראש הממשלה הודיע כי תמונה לשרת התפוצות, ציפי חוטובלי מודה, ומסמנת יעדים לכהונתה בתפקיד, עם קריצה לזרמים הלא-אורתודוקסיים: "יהודי כל הקהילות וכל הזרמים ירגישו בבית בישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/01/20 17:41 ח בטבת התשפ

חוטובלי: "יהודי כל הזרמים ירגישו פה בבית"
שרת התפוצות החדשה, ציפי חוטובלי, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

תתחילו להתרגל, לפחות לחודשיים הקרובים: השרה ציפי חוטובלי. חוטובלי, האישה הראשונה מקרב המגזר הדתי-לאומי שתשב ליד שולחן הממשלה, מונתה אחר הצהריים (א') לשרת התפוצות, לאחר שראש הממשלה מינה ח"כים לשרים בתיקים שהחזיק, בעקבות הגשת כתבי האישום נגדו.

"אני מודה לראש הממשלה נתניהו על המינוי. כשרת תפוצות אקדם את מדיניות הממשלה, שיהודי כל הקהילות וכל הזרמים ירגישו בבית בישראל". אמרה חוטובלי בהודעתה לאחר המינוי, עם רמיזה רבת משמעות לקהילות הקונסרבטיביות והרפורמיות. 

עוד כתבה השרה המיועדת: "אפעל להדק את הקשרים בין מדינת ישראל לכל אחינו ואחיותינו בתפוצות. אני רואה חשיבות עליונה לפעול יחד עם מנהיגי כל הקהילות במאבק בגל הגואה של האנטישמיות בעולם".

מינויה של חוטובלי, יחד עם מינויים של ח"כ דוד ביטן לשר החקלאות, יצחק כהן מש"ס לשר השיכון, במקומה של יפעת שאשא-ביטון, שתקבל את תיק הרווחה, יאושרו הערב במשאל טלפוני בקרב חברי הממשלה. הצעתו של נתניהו ליהדות התורה לקבל תפקיד סגן שר, עבור מפלגת 'דגל התורה', נדחתה על ידי המפלגה.