מיקי זוהר: החלטת היועמ"ש - בושה וחרפה לכנסת

לאחר החלטת היועמ"ש לכנסת איל ינון, כי אין מניעה מהקמת ועדה שתדון בחסינות נתניהו, בליכוד תוקפים. מנגד, בכחול לבן מברכים: "החלטה ראויה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/01/20 13:45 ח בטבת התשפ

מיקי זוהר: החלטת היועמ"ש - בושה וחרפה לכנסת
איל ינון. סלל את הדרך לועדה, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

לאחר הודעת היועמ"ש לכנסת איל ינון, כי אין מניעה להקים ועדה שתדון בחסינות נתניהו, תגובות חברי הכנסת לא מאחרות להגיע. ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן) בירך על ההחלטה ואמר "ההחלטה שהתקבלה היום בעניין החסינות היא ההחלטה הראויה. לא ייתכן שהנאשם בשחיתות נתניהו ינצל באופן ציני את מוסד החסינות - ביד אחת מבקש חסינות מהכנסת הנוכחית, וביד השנייה פועל על מנת שהכנסת הנוכחית לא תדון בה.

שוסטר הוסיף ואמר כי "אי אפשר לאחוז במקל משני קצותיו. כעת נדרשת הקמה של וועדת הכנסת באופן מיידי על מנת לדון ולהכריע האם ראוי שכנסת ישראל תתן חסינות מהעמדה לדין לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים."

גם ח"כ עמר בר-לב (העבודה-גשר) הגיב ואמר "החלטת היועמ"ש שבמצב הנוכחי נכון להקים את ועדת הכנסת שתדון בחסינותו של נתניהו היא משנה משחק. מקווה שיולי אדלשטיין לא יקבל החלטות על סמך שיקולים פוליטיים צרים של הליכוד וינהג כפי שהכריע שניתן לדון בחוק מצלמות שבוע לפני הבחירות."

מי שממהרת ליזום ועדה לאחר החלטת ינון היא ח”כ רויטל סויד, שמיהרה לומר: ״משהוברר שגם העמדה המשפטית היא שיש לדון "בהקדם האפשרי" בבקשת החסינות, אני קוראת לח"כ אבי ניסנקורן לכנס כבר מחר בבוקר את הועדה המסדרת כדי לדון בהקמת ועדת כנסת קבועה, שתדון בבקשה של נתניהו. לאור עמדת היועץ המשפטי לכנסת ובכלל, מצפה עתה מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שלא לנקוט בשום מהלך פוליטי שיסכל את הקמת הועדה, ועל הדרך יפגע קשות בממלכתיות תפקידו של היו"ר." אמרה סויד.

גם ח״כ סתיו שפיר, יו״ר המפלגה הירוקה, בירכה על ההחלטה ואמרה "תודה לאייל ינון, עכשיו ברור לגמרי: חייבים לדון בהסרת החסינות של נתניהו מיד. לא לתת לנאשם למשוך זמן בתירוצים עלובים. אם אדלשטיין ימעל בתפקידו ויחליט לעזור לנתניהו להזחיל את הדיון, לא תהיה ברירה אלא להחליף אותו ביו"ר כנסת שעובד בשביל עם ישראל, ולא בשביל נתניהו.״

מנגד, ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) יצא נגד החלטת ינון ואמר "חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת מאולצת ומופרכת. הליך החסינות הוא הליך מעין שיפוטי. כאשר הוא מתקיים בתקופת בחירות, זכותו של המבקש לנסות לשכנע חברי ועדה מהצד הפוליטי הנגדי, נשללת בפועל. מישהו באמת מאמין שח"כ מכחול לבן למשל ירשה לעצמו לתמוך בחסינות או אף להימנע בזמן בחירות, כשהוא חבר במפלגת רק לא ביבי?" תקף קרעי.

גם ח"כ מיקי זוהר תקף את ההחלטה ואמר "החלטת היועמ״ש של הכנסת היא לא פחות מהזויה. לאפשר לכנסת להיות כלי משחק פוליטי בידי השמאל בפגרת בחירות זה אבסורד ענק. מה היה קורה אם הליכוד היה מנסה לקדם חוק להעלאת קצבאות הקשישים והנכים בתקופת בחירות? היועמ״ש של הכנסת היה מאשר את זה? ברור שלא. פשוט בושה וחרפה לכנסת וליועמ״ש הכנסת."

שר התקשורת דוד אמסלם הצטרף למתקפה על ינון ואמר "משום מה, רק כדי לפגוע בנתניהו, מוכנים לשבור את כל נוהגי הכנסת ולהפוך את ועדת ההסכמות, שהיא הוועדה שקובעת את הכללים וההתנהלות בכנסת בתקופת מעבר- למרמס ולצחוק. עצוב שהמטרה מקדשת את כל האמצעים-
וכדי להפיל את נתניהו, אנשי השמאל,  מוכנים גם לרמוס את הכללים ולשרוף את המועדון."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן