'מפלגת יגאל עמיר' נרשמה ברשם המפלגות

לאחר עתירה של ח"כ סתיו שפיר, החליט רשם המפלגות לרשום כדין את המפלגה שהקימה אשתו של רוצח ראש הממשלה, לאחר שהבהיר כי אין במצעה תמיכה עם מטרותיו של עמיר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/01/20 21:07 ה בטבת התשפ

'מפלגת יגאל עמיר' נרשמה ברשם המפלגות
יגאל עמיר , צילום: פלאש 90

רשם המפלגות, עו"ד אייל גלובוס, קיבל את תצהירה של לריסה עמיר, אשתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בו הצהירה כי אין במטרות המפלגה שהקימה, ו/או בפעולה מפעולותיה, משום הצדקה לרצח ראש ממשלה.

לאחר בדיקת התצהיר ובדיקת הבקשה לרישום מפלגה קבע רשם המפלגות כי החלטתו לדחות את התנגדותה של חה"כ סתיו שפיר, בעינה עומדת וכי אין עילה בחוק שמצדיקה את מניעת רישום המפלגה והורה על רישום המפלגה.

הרשם ציין בהחלטה אשר דוחה את ההתנגדות לרישום המפלגה כי טיבה של דמוקרטיה שהיא מאפשרת לרעיונות  שונים להישמע כאשר בשל החשש לפגיעה בזכויות יסוד בסיסיות, ימנע רישום מפלגה רק במקרים קיצוניים.

החלטת רשם המפלגות:


להורדת הקובץ

בתגובה לדברים אמרה ח"כ סתיו שפיר, שהגישה את העתירה: "מפלגת 'יגאל עמיר' תתמודד בבחירות. למה? כי "אין שום דבר במצע שלה שמביע תמיכה בעמיר". זאת החלטת רשם המפלגות בתגובה לעתירה שלי, שדרשה לפסול את הביזיון הזה.
הרוצח השפל שהביא לפגיעה הכי אנושה בדמוקרטיה רוצה להגיע לכנסת כדי להשתחרר מהכלא. אמשיך להילחם ברפש הזה עד שיבין שאין לו סיכוי".