בית הדין של הבית היהודי קבע: חוקת הבית היהודי לא תכלול שריונים

בית הדין של הבית היהודי העביר ביקורת על התנהלות הנהגת המפלגה וקבע כי יושב הראש לא יוכל לשריין אנשים משלו ברשימה: "אנו מצפים עם שוך מערכת הבחירות הקרובה, תמצא המפלגה לנכון גם לקבל החלטה בנושא זה ולהודיענו דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/20 11:38 ד בטבת התשפ

בית הדין של הבית היהודי קבע: חוקת הבית היהודי לא תכלול שריונים
מרכז הבית היהודי. ארכיון, צילום: כיפה

בית הדין של מפלגת הבית היהודי קבע כי חוקת הבית היהודי תחזור לחוקה הישנה שלפני שנה וחצי שאינה כוללת שריונים של יושב הראש.

העתירה, שנועדה למנוע שריון נוסף ליו"ר המפלגה, נמחקה ולאחר מכן הושבה, והיא דורשת לחזור אל חוקי המפלגה הראשונים, ולא להתנהל כאילו החוקים החדשים תקפים למרות שלא אושרו. היום (ד'),ביקר בית הדין את התנהלות המפלגה: "דעתינו אינה נוחה מכך שלמעלה משנה לא מצאה המפלכה לנכון להבהיר האם היא מתכוונת לעמוד אחרי התיקון האמור". 


להורדת הקובץ

בית הדין העביר ביקורת על מגיש העתירה ארז צדוק: "דעתנו אינה נוחה מאופן התנהלותו של העותר, אשר הגיש את הבקשה למתן פסק דין, תוך הסתרה מבית הדין את העובדה שאינו עוד חבר במפלגה וכי התפקד למפלגה אחרת". עוד הוסיפו בפסק הדין, "העותר ביטל את חברותו במפלגה ואף עבר למפלגה אחרת. במצב דברים זה אין לעותר עוד זכות להמשיך בהליך".

בעניין דיון על שינוי החוקה, בית הדין קובע כי "המפלגה נמצאת במצב מאתגר ולא פשוט, דיון בהליך, שבעת הזו תאורטי, אינו רצוי ואין בו צורך. הוא לא יקדם את האתגרים האמיתיים העומדים כרגע בפני המפלגה ויעמיק את המתחים הקיימים ממילא". 

נציין כי זה מכבר המפלגה הבהירה  כי לא יעשה שימוש בשינויי החוקה המדוברים, אך בית הדין קבע כי על המפלגה לקבל הכרעה בנושא מיד לאחר הבחירות: "אנו מצפים עם שוך מערכת הבחירות הקרובה, תמצא המפלגה לנכון גם לקבל החלטה בנושא זה ולהודיענו דבר". נכתב בהחלטתם.