בעקבות הפריימריז בליכוד: סמוטריץ' במסר לבית היהודי

בעקבות ניצחון בנימין נתניהו בפריימריז, רבים מהבכירים בימין מברכים אותו. ביניהם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שניצל את ההזדמנות לדרוש גם פריימריז בציונות הדתית "הציוניות הדתית חייבת להיות קשובה לרחשי הלב של הציבור ולקיים בחירות דמוקרטיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/19 10:18 כט בכסלו התשפ

בעקבות הפריימריז בליכוד: סמוטריץ' במסר לבית היהודי
שר התחבורה סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעקבות ניצחון בנימין נתניהו בפריימריז, רבים מהבכירים בימין מברכים אותו. נתניהו גבר בפער עצום על יריבו גדעון סער, עם 72.5% מהקולות. ניצחון לנתניהו הגיע למרות אחוז הצבעה די נמוך 49% בלבד, לאחר הניצחון סער התקשר וברך נתניהו על הניצחון. בין המברכים היה יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' שניצל את ההזדמנות לשלוח מסר למתרחש בציונות הדתית.   

סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לרה"מ נתניהו על נצחונו בבחירות לראשות הליכוד. ברכות לליכוד ולגדעון סער על מופע דמוקרטי תוסס, שעורר את השטח, הפיח רוח, והעניק מנדט מחודש להנהגה". סמוטריץ' גם הוסיף ביקורת מרומזת אל הבית היהודי "גם הציוניות הדתית חייבת להיות קשובה לרחשי הלב של הציבור ולקיים בחירות דמוקרטיות אם היא חפיצת חיים ורוצה להיות ראויה לאמונו".

אמש נפגשו יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, הרב רפי פרץ, והרב חיים דרוקמן לשיחה בנוגע לעתיד המפלגה, ושם הסכימו שיש לעשות מאמצים לצרף גם את האיחוד הלאומי לרציה משותפת. סמוטריץ' שטרם הסכים להמשיך עם שותפתו הוותיקה, זאת בשל האיחוד בין הבית היהודי עם עוצמה יהודית שנעשתה מאחורי גבו וללא התייעצות עמו.  

עוד ראשי מפלגות בימין בירכו את נתניהו, יו"ר הימין החדש איילת שקד: "ברכות לראש הממשלה בנימין נתניהו על נצחונו. כולנו תקווה כי זהו נצחון ראשון לקראת נצחון גדול של מחנה הימין בבחירות הקרובות, נצחון שיביא להקמת ממשלת ימין חזקה ויציבה למען מדינת ישראל".

גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי הצטרף לברכות: "ברכות חמות לך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, על היבחרך לראשות הליכוד ומועמדו לראשות הממשלה. כשותף לדרך, אני שמח על הבעת האמון הגדולה שקיבלת הערב מציבור גדול. נשמור על גוש הימין ונקים בעזרת ה׳ ממשלת ימין חזקה, שתשמור על הצביון היהודי של המדינה"