נתניהו או סער? לקראת הכרעה בפריימריז

דוברות הליכוד קוראת למתפקדי המפלגה לצאת מהבתים, למרות מזג האוויר, ולהצביע בפריימריז. גם במטה נתניהו קראו למצביעים לצאת: "אחוז ההצבעה הנמוך עוזר לסער". נכון לשעה 21:30 הצביעו כ-44%

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/12/19 19:16 כח בכסלו התשפ

נתניהו או סער? לקראת הכרעה בפריימריז
קלפי בראשון לציון, צילום: פלאש 90

אחוז ההצבעה נמוך בפריימריז הליכוד? נכון לשעה 21:30 הערב (ה'), שעה וחצי לסגירת הקלפיות, הצביעו כ-44 אחוזים ממתפקדי המפלגה, שהם כ-51 אלף איש. בדוברות הליכוד קראו למתפקדים לצאת מהבתים, על אף מזג האוויר הסוער והגשום, ולממש את זכותם, בטענה כי אחוזי ההצבעה נמוכים, אך בפריימריז לפני כשנה, לרשימת המפלגה, הצביעו פחות מחמישים אחוזים, כך שלא מדובר באחוז נמוך באופן משמעותי. מתפקדי הליכוד מונים 116,049 איש ואישה.

ההצבעה בפריימריז הליכוד תיסגר בשעה 23:00. התוצאות הרשמיות יתקבלו רק מחר (ו') בבוקר. ההערכה בליכוד ובמערכת הפוליטית היא כי אין אפשרות ריאלית שגדעון סער ינצח בבחירות, והקרב למעשה מתנהל על אחוזים. אם סער יעבור את ארבעים האחוזים, הוא יכול לראות עצמו מרוצה, וכמי שהצליח להשיג כוח רציני במפלגה.

ראש הממשלה אמר אחר הצהריים בראיון לערוץ 20 כי אינו רואה בעיה לעבוד עם גדעון סער, אחרי הפריימריז: "לא רואה בעיה מיוחדת לקיים איתו שיתוף פעולה בעתיד", אמר נתניהו.

הישורת האחרונה: נתניהו ב'קמפיין געוואלד"

עד השעות האחרונות קראו במטה נתניהו קראו למתפקדים לצאת להצביע. הנחת העבודה בליכוד היא שאחוז ההצבעה הנמוך מעניק יתרון לגדעון סער. ראש הממשלה עצמו כתב בטוויטר: "אם תצאו להצביע, ננצח".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "הרבה מונח על הכף: רפורמות במערכת המשפט, פתיחת שוק התקשורת, חיזוק ההתיישבות, חיזוק הכלכלה, ממשלת ימין. הכל בהישג יד, אך רק אם תצאו להצביע, רק אם תדאגו שכל מי שאתם מכירים יצא להצביע, אחוזי ההצבעה הנמוכים פוגעים בנו.

"אני סומך עליכם ומבקש: צאו להצביע עכשיו". 

כאמור, ההצבעה בפריימריז תסתיים בשעה 23:00, והתוצאות הסופיות צפויות רק מחר. בקרב מתפקדי הליכוד עלו טענות רבות, בשני המחנות, על כך שרבים שובצו להצביע בקלפיות מרוחקות ממקומות מגוריהם, ולפעמים דווח על מצביעים שהגיעו לקלפי ונאמר להם כי אינם יכולים להצביע.

כזכור, אנשיו של ראש הממשלה בוועדת הבחירות של הליכוד העבירו תיקון, לפיו כל מתפקד יוכל להצביע רק בקלפי בה הוא רשום, ולא בכל קלפי ברחבי הארץ כפי שהיה עד היום בבחירות הפנימיות במפלגה.