מנכ"ל האיחוד הלאומי: "בבית היהודי לא נענו לקריאתנו לאחדות"

מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד הוציא הודעת עדכון לחברי מרכז המפלגה בדבר המגעים לאחדות וההכנות לקראת הריצה לכנסת: "יש מי שאינם לומדים מטעויות העבר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/12/19 17:46 יט בכסלו התשפ

מנכ"ל האיחוד הלאומי: "בבית היהודי לא נענו לקריאתנו לאחדות"
יהודה ולד, מנכ"ל האיחוד הלאומי, צילום: האיחוד הלאומי

מנכ"ל האיחוד הלאומי, יהודה ולד, טוען בעדכון שהוציא לחברי המפלגה, כי בבית היהודי לא מגיבים לקריאה לאחדות, ולא לומדים מטעויות העבר. לדבריו, חובה לאחד את המפלגות למפלגה דתית לאומית אחת, לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו בעוד כחודשיים וחצי.

"כולנו עדים בימים האחרונים למורכבות הקיימת בגיבוש רשימת הציונות הדתית בבחירות הקרובות", כותב ולד. "אכן, בשנים האחרונות הציונות הדתית על גווניה השונים מבררת את דרכה, בירור זה משפיע גם על השדה הפוליטי, כך שעל המפה נמצאים רסיסי מפלגות שכל אחת לבדה אינה עוברת את אחוז החסימה וכן שרבים מבני הציונות הדתית אינם רואים במפלגות אלו את ביתם הפוליטי".

ולד אומר כי הציונות הדתית חייבת להתאחד: "אם חפצי חיים אנו, אם אנו רוצים שלרוח הגדולה של עם ישראל ,ארץ ישראל ותורת ישראל תהיה נציגות פוליטית משמעותית שתגשים את אותה רוח במרחבי העשייה - חובה עלינו לחשב מסלול מחדש.
לכן בתקופה האחרונה אנו מובילים במפלגה אמירה ברורה –  עלינו להתאחד למפלגה ציונית דתית אחת גדולה ולבחור את הרשימה לכנסת בצורה דמוקרטית".

הרב פרץ וסמוטריץ

הרב פרץ וסמוטריץ'. יהיה איחוד?צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוא מספר כי מפלגתו הגישה הצעה מפורטת לאיחוד, אך בבית היהודי טרם נענו לה: "הנחנו זה מכבר על השולחן מסמך עקרונות מפורט עם אבני דרך להקמת המפלגה החדשה - מיזוג האיחוד הלאומי והבית היהודי וקריאה לצירוף כוחות נוספים. וכן מספר הצעות לקיום בחירות דמוקרטיות לרשימה.
לצערנו עד כה חברינו בבית היהודי לא נענו לקריאתנו.

"אין דרכנו הפוליטית להכפיש את האחר או לזרוק אחריות. אנו משתדלים להוסיף טוב ולהרים את הראש אל היעד והמטרה. בסופו של יום אנו באותה סירה ומי שקודח חור בחדרו מטביע גם את מי שנמצא בחדר ליד.
אנו מאמינים שאנשי הבית היהודי יתעשתו ויבינו שזהו צו השעה".

ולד הוסיף כי באיחוד הלאומי, פועלים לחיבורים נוספים, כשהוא רומז אולי לעוצמה יהודית: "במקביל אנו פועלים לחיבורים עם גורמים נוספים בציונות הדתית מתוך הבנה שכל פיצול ופילוג מעמיד בסכנה את מחנה הימין כולו. לצערנו יש כנראה מי שלא לומד מטעויות העבר. בכל מהלך יש סיכונים ושאלות. אך בידינו הדבר להביא בשורה גדולה ומשמעותית .
אין במהלך זה כדי לטשטש את עמדותינו הברורות בשלל הנושאים שעל הפרק , להפך צעד זה יגדיל את כוחנו והשפעתנו על החברה הישראלית.

לסיום כתב מנכ"ל האיחוד הלאומי: "אנו מקווים שכלל השותפים שלנו יתעלו מעל החשבונות האישיים והשיקולים הפוליטיים יגלו אחריות ויהיו שותפים למהלך בנייה חשוב ומשמעותי זה. כמובן שכל החלטה בפועל תונח לדיון והחלטה בהנהלת ומרכז המפלגה.
אנו נשמח לשמוע כל תובנה ורעיון מכל אחד ואחת מכם שיסייע לקידום וחיזוק המפלגה והציונות הדתית. בעז"ה נתפלל שכל מעשינו ימצאו חן ושכל טוב בעיני אלוקים ואדם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן