סקר מנדטים: נתניהו מחליש את גוש הימין

מסקר חדש של 'כאן' עולה כי גדעון סער מגדיל את כוחו של גוש הימין, אך מרסק את הליכוד אל מתחת ל-30 מנדטים. הבית היהודי מגרדת את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/19 20:50 יז בכסלו התשפ

סקר מנדטים: נתניהו מחליש את גוש הימין
גדעון סער בכנס פעילים, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מסקר חדש עולה כי במידה וגדעון סער נמצא בראש הליכוד הוא מצליח להגיד את גוש הימין, אך מרסק את הליכוד. גוש השמאל מתקרב ל-61 מנדטים. 

אם הבחירות היו מתקיימות היום, זו היתה תמונת המנדטים: כחול לבן מובילה עם 35 מנדטים, הליכוד אחריה עם 31, הרשימה המשותפת יציבה עם 13, ש"ס מתחזקת ל-9 מנדטים, ישראל ביתנו נותרת עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדים הימין החדש, העבודה גשר והמחנה הדמוקרטי עם 6 מנדטים כל אחת. הבית היהודי ועוצמה הודית לא עוברות את אחוז החסימה

מפת הגושים מראה כי גוש הימין נחלש ל- 53 מנדטים, לעומת גוש השמאל שמתקרב להרכבת ממשלה עם 59 מנדטים, אולם אף גוש עדיין לא יכול להרכיב ממשלה ללא עזרתו של ליברמן שמהווה לשון המאזניים עם 8 המנדטים שלו. 

הסקר בדק את תמונת הגושים במידה וסער עומד בראשות הליכוד: כחול לבן עדיין מובילה עם 34 מנדטים, הליכוד מתרסקת ל-27 מנדטים והבית היהודי עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. במידה וסער בראשות הליכוד גוש הימין מתחזק ל-56 מנדטים, לעומת זאת גוש מרכז - שמאל - ערבים נחלש ל- 57 מנדטים.