ח"כ שפיר: ההתנגדות לחיבור בגוש השמאל דבר לא אחראי

בלבול גדול במפלגות השמאל. ח"כ סתיו שפיר קראה לאיחוד בין המחנה הדמוקרטי לעבודה: "הגוש בסכנה, הפערים האידיאולוגיים זעירים". בכיר במרצ: שפיר לא תשאר במקום השני

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/19 12:05 יח בכסלו התשפ

ח"כ שפיר: ההתנגדות לחיבור בגוש השמאל דבר לא אחראי
יתאחדו? שפיר וזנדברג, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ סתיו שפיר קוראת לאיחוד של המחנה הדמוקרטי עם מפלגת העבודה-גשר. בראיון לווינט היא אומרת שפיר: "ההתנגדות לחיבור (עם גוש השמאל) היא חוסר אחריות. מרגיש לי קצת משונה לבוא לפה בכל מערכת בחירות ולהגיד שצריך לאחד את מחנה השמאל. אני לא מבינה למה אנשים רציונליים לא מביטים אל המציאות בעיניים פקוחות. הרי ברור שהפערים האידאולוגיים קטנטנים. הייתי מקום שני במפלגת העבודה עד לפני כמה חודשים, אני יכולה להגיד לכם שמדובר במפלגות מאוד דומות". 

לדברי שפיר, יש צורך גדול לאחד את השורות ולערוך פריימריז במחנה השמאל: "עמיר פרץ שבוי בתיאוריה שהוא הולך עדיין לחפש מנדטים בימין. זאת תאוריה יפה שאם היה זמן לממש אותה, אפילו הייתי מעודדת אותה. אבל בטווחים כל כך קצרים, כשגורלו של השמאל תלוי בזה שיהיה לנו גוש אחד רחב, אי אפשר לנהוג בחוסר אחריות". 

ניצן הורוביץ

הורוביץצילום: פלאש 90, גילי יערי

במקביל הבוקר (ב') סוכם על ידי יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ וחברי הסיעה שלו שלא יהיו פריימריז לראשות המפלגה ולרשימתה לבחירות הקרובות. לפיכך, הרשימה המאוחדת עם המחנה הדמוקרטי תישאר בעינה.  ביום ראשון ועידת סיעת מרץ תאשר את הרשימה.

עוד הוחלט במרצ על המשך שיתוף הפעולה עם הח"כים סתיו שפיר ויאיר גולן מישראל דמוקרטית תחת רשימת המחנה הדמוקרטי, במקביל בכירים במרצ טוענים שלא יסכימו להמשך הישארותה של סתיו שפיר במקום השני ברשימה. "אנחנו לא חושבים שסתיו שפיר צריכה לקבל גם הפעם את המקום השני", אומר בכיר במפלגה.

במרצ החליטו על הקמתו של צוות מו"מ שכולל את ניצן הורוביץ, תמר זנדברג, מוסי רז ומזכ"ל המפלגה תומר רזניק, בכדי לנהל מו"מ עם הח"כים שפיר וגולן על דרך ריצתה של המחנה הדמוקרטי בבחירות ושיבוץ של מועמדים לרשימה המאוחדת.