היוזמה לבחירות בציונות הדתית עולה שלב: פריימריז פתוחים או הקמת מפלגה חדשה

איתי גרנק, מיוזמי ומקדמיי הפריימריז הפתוחים בציונות הדתית, מאיים כי במידה והנהלת הבית היהודי לא תודיע על כינוס מרכז בהקדם הוא יפעל להקמת חדשה שתמומן בעזרת מימון המונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/19 10:15 יח בכסלו התשפ

היוזמה לבחירות בציונות הדתית עולה שלב: פריימריז פתוחים או הקמת מפלגה חדשה
מרכז הבית היהודי. ארכיון, צילום: פלאש 90, יהודה חיים

איתי גרנק, מיוזמי ומקדמיי הפריימריז הפתוחים בציונות הדתית, מאיים כי במידה והנהלת הבית היהודי לא תודיע על כינוס המרכז עד היום (ב') בערב, הוא יפעל לכינוס מרכז הבית היהודי כבר ביום חמישי הקרוב באופן עצמאי להצבעה ולהשקת מפלגת הציונות הדתית והימין האידאולוגי אשר ימומן בעזרת מימון המונים. 

בעדכון שנכתב בקבוצה 'כוחנו באחדותנו' הסביר גרנק כי יו"ר הימין החדש, איילת שקד, תומכת במהלך הפריימריז הפתוחים ואף מתלבטת אם להיות שותפה לו, אולם בימים האחרונים מנסים חברי המרכז בבית היהודי לשכנע אותה לכבוש את את מרכז הבית היהודי בבחירות, אולם לטענת גרנק מהלך כזה יחליש את הרשימה: "אם איילת שקד תיבחר להנהגת הבית היהודי, היא תנהל משא ומתן מתיש מול סמוטריץ' ואז מול בן גביר. רשימה שכזאת ככל הנראה לא תעבור את אחוז החסימה". 


להורדת הקובץ

עוד הסביר גרנק: "בצלאל סמוטריץ' כבר החליט שהוא רוצה, אך הוא צריך שלפחות שלוש מתוך ארבעת השחקנים יצטרפו אליו למהלך. בן גביר ועוצמה כבר בפנים, וכעת אנחנו ממתינים לבית היהודי ולאיילת שקד". 

גרנק טען כי ההודעה של הבית היהודי כי לא יתקיימו פריימריז פתוחים היא "ניתוק מוחלט מהציבור", ותהה: "האם הם יגלו אחריות ומנהיגות וילחצו על הנהגת המפלגה לקיום הצבעה במרכז על איחוד מפלגות הציונות הדתית וקיום פריימריז פתוחים, או שהם ינסו להוביל למהלכים ששוב רק הם יצביעו, בנסיון לשמור על הכוח של עצמם, במקום לתת לחוכמת ההמונים לנצח".