סמוטריץ': "צריך לקיים פריימריז בציונות הדתית"

שר התחבורה אומר כי הקמת הימין החדש ופיצול המפלגה המאוחדת הביאו לכאוס הפוליטי: "אלמלא הימין החדש היה יוצא היינו עכשיו כבר כמעט שנה בתוך ממשלת ימין מוצלחת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/19 20:22 טז בכסלו התשפ

סמוטריץ': "צריך לקיים פריימריז בציונות הדתית"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', צילום: חדשות כיפה

יהיו פריימריז בציונות הדתית? מי שדוחף, החל מסיומן של הבחירות האחרונות, לאיחוד כולל בציונות הדתית ומיזוג מפלגות, יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ', קורא הערב (מוצ"ש) לראשונה לקיים פריימריז במפלגה המאוחדת. בנוסף, תקף סמוטריץ' את הקמת הימין החדש, וטען כי אילולא פיצלו בנט ושקד את הבית היהודי, היתה מוקמת ממשלת ימין כבר אחרי הבחירות באפריל.

מוקדם יותר הערב, בנט מודיע רשמית: הימין החדש תרוץ לבד

"לכל אורך הדרך התנגתי לפיצולה של הציונות הדתית", אמר שר התחבורה לדפנה ליאל ב'פגוש את העיתונות', בחדשות 12. לדבריו, "אפשר וצריך ללמוד מהטעויות שעשינו בעבר. בבחירות הקודמות רצנו בשני ראשים והימין החדש לא עבר את אחוז החסימה - אלמלא הימין החדש היה יוצא היינו עכשיו כבר כמעט שנה בתוך ממשלת ימין מוצלחת".

יו"ר האיחוד הלאומי התייחס לאיחוד המיוחל בין מפלגות הציונות הדתית, וקרא, לראשונה בקולו, לקיים פריימריז לראשות הרשימה: "אפשר וצריך לשאול את הציבור מי הוא רוצה שייצג אותו. אני רואה את עצמי מעמיד את עצמי לבחירה והציבור ייבחר. הרב רפי שיש לי המון הערכה אליו נקרא אל הדגל ומונה על ידי ועדה ברגע משבר. כדי להחזיר את ההמון של הציבור הציוני דתי צריכה להיות מפלגה אחת ופתוחה ולהעמיד לבחירת הציבור". 

אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התחבורה התייחס ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וכינה אותו "איש מסוכן". סמוטריץ' אמר בתגובה לטענה כי בימין ניסו לצרף את ליברמן לממשלה בכל מחיר: "מהרגע הראשון אמרתי שליברמן איש מסוכן הוא מסתכל על עצמו ולא על טובת מדינת ישראל - אני לא רדפתי אחריו. הבנאדם מחליף אידאולוגיות כמו גרביים". 

בתגובה לדברים אמר ליברמן, שהתראיין בתכנית בהמשך הערב, כי סמוטריץ' אינו רלוונטי: "הבנאדם סך הכל מסכן, ליבי איתו. אבל הוא פשוט לא רלוונטי".