החוק לפיזור הכנסת אושר במליאה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית, ללא מתנגדים, את הצעות החוק לפיזור הכנסת ולבחירות ב-2.3. הצעת החוק תחזור לוועדה המיוחדת שתוקם, במטרה להכינה לקריאות הבאות ולאישורה במליאה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/12/19 12:09 יג בכסלו התשפ

החוק לפיזור הכנסת אושר במליאה
הוועדה המסדרת דנה בהצעת החוק לפיזור הכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הולכים לבחירות. מליאת הכנסת אישרה לפני הצהריים (ד') שתי הצעות חוק בקריאה טרומית, האחת, לפיזור הכנסת ה-22, והשנייה - להקדמת הבחירות לכנסת ה-23 ליום שני, ה-2.3, ו' באדר תש"פ. 

מדוברות הכנסת נמסר: "לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את שתי הצעות החוק, הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22, והצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 (הוראות מיוחדות), הסתיים השלב השני בסדרת מעשי החקיקה שפורט בבוקר ואנו עוברים לשלב השלישי".

במהלך הדיון על הצעת החוק בוועדה המסדרת של הכנסת התרוממו הטונים, והח"כים האשימו זה את מפלגתו של זה בחוסר היכולת להקים ממשלה ובהליכה לבחירות.

בהמשך אושר בוועדה המסדרת הרכב הוועדה המיוחדת שהוקמה, לצורך הכנת שתי הצעות החוק להצבעה: הוועדה המיוחדת תמנה 13 חברים. חברי הוועדה: ח"כ אבי ניסנקורן שיעמוד בראשות הוועדה, מאיר כהן, צבי האוזר (כחול לבן), מכלוף מיקי זוהר, אופיר כץ, קטי קטרין שטרית (הליכוד), אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), יואב בן-צור (ש"ס), עודד פורר (ישראל ביתנו), יעקב אשר (יהדות התורה), איציק שמולי (העבודה-גשר), תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי), ואופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי).

נזכיר כי הכנסת צפויה להתפזר בכל מקרה באופן אוטומטי הלילה בחצות, אך מאחר שנוצרו חוסר הסכמות סביב התאריך הרצוי לבחירות השלישיות, והרצון להקדימן ככל הניתן, הגיעו הסיעות להסכמות על הזזת הבחירות ליום שני בשבוע, במקום יום שלישי הקבוע בחוק, ולשם כך יש להצביע בשלוש קריאות על שינוי חוק יסוד.

יש לציין כי על פי חוות הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, שרשרת מעשי החקיקה בהצעת חוק התפזרות הכנסת צריכים להסתיים לפני חצות הלילה, כי בחצות הכנסת מתפזרת באופן אוטומטי על פי חוק. בנוסף, על הוועדה המסדרת לקבל היתר מיוחד מיו"ר הכנסת על מנת להתכנס במקביל לדיוני מליאת הכנסת, דבר שלא צפוי להוות בעיה.

סדר היום בכנסת - מהכנת החוק עד להצבעה

1.    הוועדה המסדרת תכונס בשעה 9:30 על מנת להעניק להצעות החוק פטור מחובת הנחה לכל הקריאות. הפטור המבוקש נדרש על מנת לאפשר למליאת הכנסת לדון ולהצביע על הצעת חוק לפני זמן ההמתנה הקבוע בתקנון הכנסת.

2.    בשעה 11:00 בבוקר מליאת הכנסת תדון ותצביע על הצעות החוק בקריאה מוקדמת. (טרומית)

3.    הוועדה המסדרת תאשר הקמת ועדה מיוחדת שתדון בהצעות החוק לרבות הרכב חברי הוועדה.

עדכון: הוועדה המסדרת העניקה פטור מחובת הנחה לשתי הצעות החוק, הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22, והצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 (הוראות מיוחדות). השלב הראשון בסדרת מעשי החקיקה שפורט בבוקר, אושר. 

הצבעה במליאה:

4.    מליאת הכנסת תאשר בהצבעה את הקמת ואת הרכב הוועדה המיוחדת. 

5.    הוועדה המיוחדת תכונס על מנת לדון בהצעות החוק ולהכינם לדיון והצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

הצבעה במליאה:

6.    מליאת הכנסת תדון ותאשר את הצעות החוק בקריאה ראשונה.

7.    הוועדה המיוחדת תכונס על מנת להכין את הצעות החוק להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

הצבעה במליאה ופיזור הכנסת:

8.    מליאת הכנסת תדון ותצביע על הצעות החוק בקריאה שניה ושלישית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן