נתניהו: "אם יהיו בחירות - אתמודד בפריימריז בליכוד ואנצח בגדול"

ראש הממשלה דחה את האפשרות שלא יתקיימו פריימריז במפלגה, והודיע כי אם אכן יתקיימו בחירות - הוא יתמודד בפריימריז בליכוד: "אנצח בגדול". מול נתניהו יתמודד ח"כ גדעון סער

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 21:32 יא בכסלו התשפ

נתניהו: "אם יהיו בחירות - אתמודד בפריימריז בליכוד ואנצח בגדול"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היוזמות לביטול הפריימריז יורדות מהפרק. לאחר שמועות בימים האחרונים כי ראש הממשלה נתניהו מנסה למנוע קיום בחירות לראשות מפלגתו, במידה והכנסת תפוזר ביום רביעי, והמדינה תלך לבחירות נוספות, הערב הסיר ראש הממשלה עצמו את האפשרות מן השולחן.

בהודעה שפורסמה הערב מטעם לשכת נתניהו נאמר: "ראש הממשלה לא פועל נגד הפריימריז. אם יוחלט על בחירות כלליות יהיו פריימריז לראשות הליכוד וראש הממשלה נתניהו ינצח בגדול". מי שכבר הודיע שיתמודד בפריימריז - ולמעשה דחף לקיומם - הוא ח"כ גדעון סער.

לאחר הודעת ראש הממשלה אמר ח"כ סער: "‏מברך את ראש הממשלה נתניהו על הודעתו בדבר קיום פריימריז מוסכמים לראשות הליכוד. הליכוד היא התנועה הפוליטית הגדולה בישראל ולה מסורת דמוקרטית מפוארת. אנו נקיים מערכת בחירות חיובית, מכבדת ונקיה בה אציג תוכניות ועמדות ברורות בכל תחומי המדיניות. חברי הליכוד יכריעו".

ח"כ גדעון סער

ח"כ גדעון סערצילום: פלאש 90, יוסי זליגר

כזכור, בסוף השבוע האחרון ביטל מרכז הליכוד - בפעם השנייה ברציפות - את קיום הפריימריז לבחירת חברי הרשימה לכנסת, ולמעשה "הקפיא" את הרשימה שנבחרה לפני כשנה, לקראת בחירות אפריל. בנוסף, החליטו חברי המרכז לדחות את ההחלטה על קיום - או אי קיום - פריימריז לראשות התנועה לאחרי פיזור הכנסת.

בימים האחרונים פורסם כי ח"כ דוד ביטן מנסה לקדם יוזמה לביטול הפריימריז לראשות המפלגה, אך עם הודעת ראש הממשלה הערב, האפשרות הזו ירדה מן הפרק, ובמידה ואכן הכנסת תתפזר ביום רביעי הקרוב, יתקיימו בתוך מספר שבועות בחירות על ראשות הליכוד, כאשר מול נתניהו יתמודד ח"כ גדעון סער, כשכרגע אף אחד מלבדם לא הודיע על מועמדותו.