אופיר סופר: "הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו יחד"

יו"ר סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי אומר כי שתי הסיעות התקדמו במגעים ביניהן, והעריך כי יתקיים פריימריז לרשימה לכנסת. על עוצמה יהודית: "מאמין שהפעם המגעים יעלו יפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 20:16 יא בכסלו התשפ

אופיר סופר: "הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו יחד"
ח"כ אופיר סופר, צילום: הלל מאיר

הבחירות בדרך, יהיה איחוד בציונות הדתית? יו"ר סיעת הבית היהודי - האיחוד הלאומי, ח"כ אופיר סופר, אומר כי שתי המפלגות ירוצו יחד, וכי הוא מאמין שתהיה בחירה לקביעת הרשימה לכנסת בשיטת הפריימריז.

בראיון הערב (ב') לרדיו קול ברמה אמר סופר כי "הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו ביחד, אני רוצה להעריך ולקוות שתהיה בחירה באמצעות פריימריז". לדברי סופר, "היתה לנו התקדמות בעניין הזה". 

כזכור, אחר הצהריים פרסמו המפלגות הודעה משותפת, לפיה צוותי המו"מ של שתי המפלגות ערכו ישיבה משותפת, וכי הוחלט לפעול בשני מישורים, בדרך לאיחוד מלא וריצה משותפת: 
1. בדיקה מיידית, מקצועית ומשפטית, של מיזוג מפלגות מלא, הן מבחינה מנגנונית, והן מבחינת קביעת המוסדות של המפלגה המשותפת.
2. בחינת הדרך הנכונה ביותר לבחירת רשימה אחת, מגוונת ומתאימה לציונות הדתית כולה כולל הכנת פלטפורמה לקיום פריימריז במידת הצורך.

בהמשך הראיון התייחס ח"כ סופר גם לאפשרות האיחוד עם מפלגת עוצמה יהודית, והביע אופטימיות גם בנושא הזה. לדבריו, "אני מאמין שהפעם המגעים עם בן גביר יעלו יפה, כל הצדדים מבינים את זה".

יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', קרא מספר פעמים באחרונה לאיחוד שתי המפלגות, עוד לפני הבחירות הקרובות, בהנחה שאכן יתקיימו במרץ הקרוב. ח"כ מוטי יוגב קרא לקיום פריימריז בציונות הדתית. לדברי יוגב: "זה או לפעול בהליכים מקדמי אמון ציבורי רחב, או לסגור את הבסטה של הייצוג הפוליטי של הציונות הדתית".