ח"כ מוטי יוגב: לקיים פריימריז בבית היהודי בהקדם

חבר הבית היהודי הותיק קורא לקיים בחירות לראשות מפלגתו: "זה או לפעול בהליכים מקדמי אמון ציבורי רחב, או לסגור את הבסטה של הייצוג הפוליטי של הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/19 11:07 יז בחשון התשפ

ח"כ מוטי יוגב: לקיים פריימריז בבית היהודי בהקדם
מוטי יוגב, צילום: פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב קורא לבחירות מקדימות לראשות מפלגתו הבית היהודי. לדעתו הבחירות האחרונות הביאו לשפל ברמת האמון הפוליטי, בין המפלגה לציבור בוחריה. יוגב אומר כי "זה הזמן לפתוח את השורות". 

לפי יוגב תוצאות הבחירות הבהירו שלאף גוון בציונות הדתית אין ביטחון אלקטורלי לבדו. "בבחירות ניסן תשע"ט התנפץ הצד הליברלי בראשות בנט על אחוז החסימה. בבחירות אלול תשע"ט הבוחרים בנועם ובעוצמה יהודית ראו כי אינם מהווים כוח אלקטורלי שעובר את אחוז החסימה", כתב.

"כמי שמאמין בציונות הדתית וחש תחושת אחריות גדולה לייצוגה הפוליטי המשמעותי ביותר שניתן בכנסת ובממשלת ישראל, הן אידיאולוגית והן פרקטית, אני סבור שאין לנו זכות וזהו חוסר אחריות ציבורית להתפלג לגוונים מחודדים שנשברים אלי אחוז החסימה. אני סבור שלצורך השבת אמון ציבורי רחב בנציגות הפוליטית הציונית-דתית, חיוני לקיים תהליך פתוח ורחב המשתף את הציבור. לא הליך סגור של ועדות ומועצות, שעלול לסגור אף את מה שנותר מהייצוג הפוליטי של הציונות הדתית. זה או לפעול בהליכים מקדמי אמון ציבורי רחב, או לסגור את הבסטה של הייצוג הפוליטי של הציונות הדתית.
המפתחות להגדלת כוחה הפוליטי של הציונות הדתית לגווניה תלויים בהליכים כנים, ישרים ושקופים לציבור, בחיזוק התודעה הציונית-דתית והבנת הצורך בייצוגה הפוליטי, באיחוד הכוחות ושיתוף הציבור".

יוגב קורא לראשי המפלגות - הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ',  לפעול יחד לאיחוד כל המפלגות ורסיסי המפלגות החפצות, כלשונו,  להסתופף תחת הדגל הציוני-דתי למפלגה ציונית-דתית אחת.

"השער להצטרפות למפלגה צריך להיות פתוח לכל מי שמאמין בערכי הציונות הדתית וחפץ בחיזוק השפעתם על מישורי החיים הציבוריים במדינת ישראל. עלינו לקיים מאמץ תודעתי לחיזוק הגאווה הציונית-דתית והבנת הצורך במפלגה שמייצגת בכנסת ישראל ובממשלה את הרעיון הציוני-דתי ובעיקר לשתף את כלל הציבור בתהליך", כך יוגב

בכוונת ח"כ יוגב  לפעול לקיום מפקד גדול ורחב, מונגש לכל אנשי הציונות הדתית, תוך עידוד הצעירים להתפקד באופן שיאפשר להם להצביע ולהשפיע. "עלינו לקיים פריימריז לכל נבחרי מפלגת הציונות הדתית המאוחדת".