נתניהו הורה לשרים: בטלו נסיעות לחו"ל עד לפיזור הכנסת

למורת רוחם של שרי הממשלה, ראש הממשלה הורה לכל השרים השוהים בחו"ל לחזור לארץ עד הערב. שתי נסיעות מדיניות כבר בוטלו באופן רשמי וגרמו למשבר דיפלומטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/19 13:59 י בכסלו התשפ

נתניהו הורה לשרים: בטלו נסיעות לחו"ל עד לפיזור הכנסת
ממשלה מורחבת. ישיבת ממשלה, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (א') לשרים ולח"כים לבטל נסיעות לחו"ל עד פיזור הכנסת. שתי נסיעות מדיניות כבר בוטלו באופן רשמי.

נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי "כל מי שנמצא בחו"ל - צריך לחזור עד הערב". בעקבות ההחלטה על עוצר הטיסות, השר אופיר אקוניס לא ייסע להשבעת הנשיא בארגנטינה שמתוכננת להתקיים ביום שלישי בצהריים - ולישראל לא יהיה שם נציג רשמי. גורם מדיני מציין כי הארגנטינאים "זועמים" על ההחלטה הישראלית.נ נוסף על כך, השרה מירי רגב לא תיסע לפריז לכנס נגד האנטישמיות. כמו כן, השר יובל שטייניץ כנראה לא ייסע לוועידת האקלים באירופה

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "בשבוע האחרון קיימתי שיחות חשובות עם מנהיגי ארה"ב ורוסיה. שוחחתי עם הנשיא טראמפ והנשיא פוטין ונפגשתי בליסבון עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. בראש כל השיחות הללו עמד נושא אחד - איראן. איראן ממשיכה בתוקפנות שלה במזרח התיכון, והיא אף מגבירה אותו". 

"אתמול הייתה התקפה דמים בבגדאד, שבה נרצחו למעלה מ-20 מפגינים עיראקים חפים מפשע. אני מבקש לומר לכם היום שיש סימנים שהולכים ומצטברים, שההתקפה הרצחנית הזאת בבגדאד בוצעה על ידי המילציות השיעיות בעיראק, בהנחייה ישירה של משמרות המהפכה של איראן. בעת הזאת, מול הרצחנות הזאת, יש להגביר את הלחץ על איראן. וזה מה שאני קורא למדינות אירופה לעשות. אני מבקש גם להבהיר, עם או בלי מדינות אירופה, ישראל לא תאפשר לאיראן, בשום מצב, לפתח נשק גרעיני", הוסיף נתניהו. 

עוד איר נתניהו: "בעניין עזה אני מבקש להבהיר - לא תהיה שום הסדרה אם הירי יימשך. להיפך, הטרוריסטים בעזה ירגישו עוד יותר את נחת זרוענו. מה שהם ספגו לפני שלושה שבועות במבצע 'חגורה שחורה', שבו חיסלנו את מנהיג הג'יהאד האיסלאמי ועשרות פעילים של הארגון, זה רק קדימון."