יו"ר הבית היהודי בירושלים: הגיע הזמן למפלגה אחת בציונות הדתית

יו"ר הבית היהודי בירושלים, חגית משה, שלחה מכתב לראשי הסניפים בבקשה להפציר בראשי המפלגות להתאחד: "אין עוד טעם לשתי מפלגות שמייצגות את אותו אלקטורט וההבדלים ביניהן מינוריים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/19 12:24 י בכסלו התשפ

יו"ר הבית היהודי בירושלים: הגיע הזמן למפלגה אחת בציונות הדתית
חגית משה, צילום: שרון עזרן

תמיכה מפתיעה. סגנית ראש עיריית ירושלים ויו"ר הבית היהודי בעיר,חגית משה, יוצאת במכתב לראשי הסניפים בבית היהודי בקריאה לתמיכה באיחוד עם מפלגת תקומה - האיחוד הלאומי. "בשעה זו, בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית, אין עוד טעם לשתי מפלגות שמייצגות את אותו אלקטורט וההבדלים ביניהן מינוריים", כותב משה במכתבה. 

מדובר בתמיכה משמעותית למהלך האחדות מכיוון הבית היהודי, כיון שמשה נחשבת לאחד האנשים החזקים במפלגה ובעלת כח רב במרכז הבית היהודי. מלבד זאת משה מחזיקה בתפקיד הבכיר ביותר שיש למפלגה במישור המוניציפלי ומזוהה את המנגנון הותיק של המפלגה.


להורדת הקובץ

במכתבה משה מתייחסת לאירועים האחרונים שהובילו להחלטה לתמוך באיחוד בין מפלגות הבית היהודי ותקומה: "הפעילות בשני ראשים לאורך הקדנציות האחרונותוהמשאים ומתנים בכל ערב בחירות, פגעו קשה בכוחה של הציונות הדתית ופגעה במפלגה תדמידית. אני ערה להבדלים בין המפלגות השונות ולעובדה כי עדיין כל אחת מהמפלגות מייצגת קהל שונה בציונות הדתית, אבל בסופו של דבר ההבדלים קטנים ולמרות חילוקי הדעות אנו מייצגים את אותו ציבור, שלמרות הגוונים השונים חש ציבור אחד. ההבדלים הקיימים, גם אם הינם חשובים, לא מצדיקים בסיטואציה הנוכחית קיומן של שתי מפלגות נפרדות".

משה קוראת לחבריה ראשי הסניפים להצטרף אליה לקריאת האחדות "כיושבת ראש סניף ירושלים, יחד עם חברי הסניף, לקחתי על עצמי להוביל את הקריאה לאחדות מקרב חברי מפלגתו ואני קוראת לחברי להצטרף למהלך ולדרוש מהגורמים הנוגעים בדבר להכנס מיד למו"מ מואץ, כדי לפתור את הקונפליקטים הקיימים ולמצוא את הנוסחה לאיחוד מלא של המפלגות".

בסיום מציינת משה כי "אני ערה לעובדה כי מפלגת הבית היהודי מונה סניפים פעילים ונציגים רבים בראשוניות המקומיות, כך שמבחינת השטח אנו נמצאים במצב שונה ממפלגת האיחוד הלאומי-תקומה, אולם ניתןלמצוא את הנוסחה לאחד את שתי המפלגות האלה לכדי מפלגה אחת, חזקה ומשמעותית".

חגית משה מסרה בתגובה: "אני פונה לראשי המפלגות, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' לשאת באחריות ולהוביל את המהלך. בחודשים האחרונים קיבלתי פניות של מאות חברי מרכז וראשי סניפים, נפגשתי עם רבים וכן עם חברי הכנסת של בתי המפלגות באופן אישי, כדי לקדם את המהלך. הגיע הזמן לאחדות. זה מה שהציבור רוצה וזה מה שנכון".