חילופי האשמות ללא תוחלת: אין התקדמות בין הליכוד לכחול לבן

הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לבין יו״ר כחול לבן בני גנץ, פחות משעה לאחר שהחלה. בליכוד מפנים אצבע מאשימה ליאיר לפיד: "הטיל וטו נגד אחדות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/12/19 18:18 ה בכסלו התשפ

חילופי האשמות ללא תוחלת: אין התקדמות בין הליכוד לכחול לבן
גנץ ונתניהו , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

כולם מאשימים את כולם - ולא נראה שיש אפשרות אחרת מלבד בחירות נוספות. בבסיס הקריה בתל אביב הסתיימה הערב (ג') הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. הפגישה, שאמורה היתה להיות מעין מאמץ אחרון להגיע להסכמות לקראת הקמת ממשלה, שמונה ימים לפני פיזור הכנסת, הסתיימה פחות משעה לאחר שהחלה, ולא נראה כי הושגה התקדמות כלשהי.

בליכוד האשימו עם סיום הפגישה את ח"כ יאיר לפיד בחוסר ההתקדמות: "כדי למנוע בחירות מיותרות ולהקים ממשלת אחדות, ראש הממשלה נתניהו הציע לעגן בחקיקה יצירתית את הסדר הרוטציה, שמונע מכל צד להפר אותו. 
למרות זאת וחרף ויתורים מרחיקי לכת, כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות בשל הוטו שהטיל יאיר לפיד נגד הקמת ממשלת אחדות".

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, עם יו"ר הכנסת

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, עם יו"ר הכנסתצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בכחול לבן האשימו את נתניהו כי הוא מעוניין בבחירות: "יו"ר הליכוד לא הביא שום הצעה חדשה התואמת את מצבו המשפטי ואת ההכרה בהפסד בבחירות, או שום הצעה חדשה בכלל. בפגישה אף סירב להתחייב על קווי יסוד לממשלה או כי ימנע מחתירה לחסינות אישית".

בתגובה אמרו בליכוד: "נושא קווי היסוד לא עלה בפגישה, לא הבלוק, ורה"מ תניהו לא התייחס כלל לנושא החסינות - אלה תירוצים של גנץ כדי למנוע ממשלת אחדות, רק בגלל שלפיד לא מוכן לכך".

בנוסף, מקורבי גנץ שצוטטו ב'ידיעות אחרונות', האשימו כי ההודעה של הליכוד, שיצאה מיד עם סיום הפגישה, היא ההוכחה כי מדובר ב"מארב שתוכנן מראש", ולא בניסיון אמיתי להגיע להבנות.

לסיכום אומרים במפלגה: "בקיצור- נתניהו החליט בחירות. למרות זאת, נמשיך עד הרגע האחרון לנסות ולמצות כל סיכוי להקים ממשלה של שותפות ואחדות. מילים שככל הנראה זרות לנתניהו".

דובר הליכוד, יונתן אוריך, אישר הערב לראשונה כי ההצעה שעל הפרק היא כהונה של נתניהו למשך חצי שנה, ולאחר מכן החלפתו על ידי גנץ במסגרת הרוטציה. בליכוד אמרו כי למעשה "לפיד גורר לבחירות כדי להבטיח שראש הממשלה נתניהו ימשיך לכהן", כיוון שאם יהיו בחירות, נתניהו בכל מקרה יכהן לפחות עד לקיומן בחודש מרץ.

לאחר סיום הפגישה עם גנץ זימן נתניהו ללשכתו בתל אביב כמה מבכירי הליכוד, בהם יו"ר הסיעה ח"כ מיקי זהר, לדון באפשרויות שעל הפרק.