קרב האשמות בין המפלגות: "נתניהו לא הפנים שהפסיד בבחירות"

בליכוד טענו כי הסכימו ל"וויתורים מפליגים", ויאיר לפיד מונע הגעה להסכמות, בכחול לבן קוראים לנתניהו ללכת הביתה, ולפיד עצמו מאשים את ראש הממשלה שהוא זה שלא מוכן לוותר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/12/19 19:53 ג בכסלו התשפ

קרב האשמות בין המפלגות: "נתניהו לא הפנים שהפסיד בבחירות"
צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, עם יו"ר הכנסת, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כמו ילדים בגן. בליכוד ובכחול לבן ויתרו, ככל הנראה, על ניסיון אמיתי להגיע להסכמות ולמנוע הליכה לבחירות בפעם השלישית, ומסתפקים בחילופי האשמות הדדיים, כשכל צד מטיל את האשמה לבחירות על הצד השני. בשורה התחתונה, קשה לראות כיצד ב-11 הימים שנותרו עד לפיזור הכנסת ניתן יהיה להקים ממשלה.

לאחר הפגישה בין צוותי המו"מ של הליכוד ושל כחול לבן, בתיווכו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהתקיימה הבוקר (א') בכנסת, החלו ההאשמות להגיע משני הצדדים. בליכוד פרסמו הודעה רשמית שהפנתה אצבע מאשימה דווקא אל ח"כ יאיר לפיד: "הליכוד הסכים לויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות. אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

יאיר לפיד

יאיר לפידצילום: פלאש 90, תומר נויברג

בכחול לבן לא התמהמהו, והוציאו כמעט מיד הודעה נגדית, המטילה את האשמה על נתניהו, שמסרב, לדבריהם, להפנים כי הפסיד בבחירות: "מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו"ר הליכוד נתניהו, שעדיין לא הפנים שהוא הפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה.
נתניהו, שחרר את ישראל".

זמן לא רב לאחר מכן התייחס גם יאיר לפיד עצמו להודעת הליכוד, ותקף את ראש הממשלה:" תגידו, לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם "ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ' נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום" ואז אתם יוצאים ומקשקשים על "ויתורים"? שביבי יסכים להיות שני ברוטציה ומחר יש ממשלה". כתב לפיד.

מס' 2 בכחול לבן הוסיף גם אזהרה לבכירי הליכוד: "הגיע הזמן שיפול האסימון לכל חברי הכנסת של הליכוד: נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה - ביבי לא סופר אתכם ממטר".