אין התקדמות במו"מ: "שועטים לבחירות"

בכחול לבן הביעו פסימיות לאחר הפגישה בין צוותי המשא ומתן, וטענו כי לא היתה שום הצעה חדשה: "נתניהו לא מוותר על הבלוק". הליכוד: "לפיד מחבל בממשלת אחדות". ובינתיים, נראה כי ליברמן ודרעי עמוק בעיצומו של הקמפיין

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/12/19 17:40 ג בכסלו התשפ

אין התקדמות במו"מ: "שועטים לבחירות"
הבחירות נראות קרובות מתמיד, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

11 ימים נותרו עד לפיזור הכנסת, ונראה כי אין מוצא מן הבוץ. לאחר הפגישה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול לבן, שנערכה אחר הצהריים (א') במשכן הכנסת, בנוכחות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שעזב בהמשך את החדר, בשני הצדדים הביעו פסימיות בקשר ליכולת להתקדם לקראת הקמת ממשלת אחדות.

גורמים בכחול לבן אמרו לאחר הפגישה כי "נראה שאנחנו שועטים לבחירות", וכי "נתניהו לא מוותר על הגוש". בהודעה הרשמית נמסר כי "התקיימה ברוח טובה, אך הפערים בין שני הצדדים נותרו משמעותיים. תיתכן פגישה נוספת בהמשך השבוע".

בליכוד הוציאו בשעות הערב הודעה רשמית, המפנה אצבע מאשימה אל ח"כ יאיר לפיד: "הליכוד הסכים לויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות. אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

במקביל, נראה כי במפלגות השונות כבר נמצאים בעיצומם של הקמפיינים. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף היום את המפלגות החרדיות ואת בנימין נתניהו ובני גנץ, שהסכימו, לדבריו, לתת להן כל מה שירצו, בתגובה לדברים תקף יו"ר ש"ס, אריה דרעי, את ליברמן ואת עולי חבר העמים, אותם הוא מייצג, במילים חריפות, וטען כי אינם עובדים ואינם משלמים מיסים, כאשר הוא משתמש למעשה ברטוריקה הקבועה של ליברמן כלפי הציבור החרדי.

בליכוד מנסים כרגע לאסוף חתימות של 61 ח"כים, שיסכימו להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, דבר שייתן שבועיים נוספים לפני שהכנסת מתפזרת והולכים לבחירות, אך נראה כי מדובר במהלך חסר סיכוי. שר התחבורה סמוטריץ' הבהיר כי לא יחתום עבור נתניהו, וכי מדובר בספין.