בבית הנשיא מבהירים: אם לשני המועמדים יהיו 61 חתימות - החותמים לשניהם יצטרכו לבחור באחד

לאחר הצהרתו של ליברמן, בבית הנשיא ממהרים להחזיר את האחריות לחברי הכנסת והודיעו כי במידה ושני המועמדים יגישו את טופסי ההמלצה במקביל, הח"כ שחתמו חתימה כפולה יצטרכו לבחור בצד אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/19 12:13 ג בכסלו התשפ

בבית הנשיא מבהירים: אם לשני המועמדים יהיו 61 חתימות - החותמים לשניהם יצטרכו לבחור באחד
ריבלין עם נתניהו וגנץ, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בצל הכרזתו של ליברמן כי יחתום על מכתב ההמלצה גם לגנץ וגם לנתניהו, בבית הנשיא הבהירו כי במקרה ובו שני המועמדים יצליחו לאסוף 61 חתימות והטפסים יוגשו במקביל או בהפרש של דקות לנשיא יצטרכו חברי כנסת שחתמו עבור שני מועמדים לבחור רק במועמד אחד ויצטרכו להודיע על איזה חתימה הם מוותרים. 

בתוך כך נראה כי ראש הממשלה נתניהו מתקשה לקבל את חתימותיהם של חברי הגוש. השר סמוטריץ' והשר דרעי  הודיעו כי לא ייתנו יד לספין של ליברמן ולא מוכנים לחתום על מכתב ההמלצה. גם ביהדות התורה, שכבר חתמו על ההמלצה, עדיין לא הגישו את המכתבים לליכוד ומחכים לראות מה יעשו שאר חברי בלוק הימין. 

במקביל בכחול לבן אוספים חתימות, גם מהרשימה המשותפת, אולם הם לא ממהרים מכיוון שלטענתם לא ניתן להטיל את המשימה על נתניהו, וישנו רק מועמד אחד שכשיר לקבל את הרכבת הממשלה לידיו. גורמים פוליטיים אומרים כי "במצב הנוכחי, מדובר במריחת זמן מיותרת".

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו היום ב-13:00 בכנסת. בשני הצדדים הביעו פסימיות לגבי הסיכוי למצוא פתרון למשבר הפוליטי. פגישת צוותי המו"מ של שתי המפלגות תיערך בנוכחות יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין שהציע את חידוש המגעים בין שתי המפלגות ביום רביעי האחרון. השר יריב לוין נשמע מסוייג בפתח ישיבת הממשלה: "הגיע הזמן שכחול לבן תפסיק עם הפסילות האלה ועם ההתנהגות הזאת שהיא לא מקובלת". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן