המירוץ ל-61: בימין אוספים חתימות. כחול לבן לא ממהרים

לאחר הצהרתו של ליברמן, שתי המפלגות הגדלות החלו לגייס חתימות בכדי שהנשיא יטיל על המועמד שלהם את המנדט להרכבת הממשלה בשבועיים הקרובים. בליכוד הורו לחברי הגוש לחתום עד- 9:00, בכחול לבן פנו לרשימה המשותפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/19 09:02 ג בכסלו התשפ

  המירוץ ל-61: בימין אוספים חתימות. כחול לבן לא ממהרים
בחירות שלישיות? נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

בצל הצהרתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי ייתן את חתימתו לשני המועמדים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, החלו בשני המחנות להחתים את הגושים שלהם. איסוף החתימות עשוי להעניק 14 יום ארכה לצורך הרכבת ממשלה על המועמד שיגיש אותן ראשון, אולם הדבר לא מבטיח שאכן תקום ממשלה.

חברי בלוק הימין התבקשו לחתום עד היום (א') ב-09:00 על בקשה שתוגש לנשיא ולפיה יש להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה. יודגש כי לחתימות הללו לא יהיה כל ערך אם מספרן לא יעמוד על 61. במידה והליכוד ישיגו את החתימות הרצויות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט יאלץ להידרש לשאלה האם ניתן להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו במצבו המשפטי. 

בכחול לבן אוספים חתימות, גם מהרשימה המשותפת, אולם הם לא ממהרים מכיוון שלטענתם לא ניתן להטיל את המשימה על נתניהו, וישנו רק מועמש אחד שכשיר לקבל את הרכבת הממשלה לידיו. גורמים פוליטיים אומרים כי "במצב הנוכחי, מדובר במריחת זמן מיותרת".

במקביל צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו היום ב-13:00 בכנסת. בשני הצדדים הביעו פסימיות לגבי הסיכוי למצוא פתרון למשבר הפוליטי. פגישת צוותי המו"מ של שתי המפלגות תיערך בנוכחות יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין שהציע את חידוש המגעים בין שתי המפלגות ביום רביעי האחרון.