סער קרא לראש הממשלה להתפטר: סביבת נתניהו- "חבל שלא הקשיב לפעילי הליכוד"

לאחר שקרא לראש הממשלה להתפטר, בסביבת ראש הממשלה מיהרו להגיב לסער: "חבל שלא הקשיב לפעילי הליכוד שהבהירו לו: 'הליכוד זה משפחה ובמשפחה לא בוגדים'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/19 10:14 כח בחשון התשפ

סער קרא לראש הממשלה להתפטר: סביבת נתניהו- "חבל שלא הקשיב לפעילי הליכוד"
ראש הממשלה נתניהו וח"כ גדעון סער, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ גדעון סער מחריף את המתקפה שלו על ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא הבוקר (ג') לו, לראשונה, להתפטר. "נתניהו היה צריך לקבל אחריות לא בגלל כתב האישום אלא בגלל המצב שהמדינה תקועה בו, בלי יכולת להקים ממשלה. במקומו הייתי מקבל אחריות ומתפטר ומאפשר לתנועה לקיים הליך דמוקרטי", סער אמר בריאיון ברשת ב', בהתייחס לדרישתו לקיים פריימריז בזק על ראשות הליכוד במטרה למנוע בחירות.

גורם בסביבת נתניהו אמר לאחר דבריו של סער כי "חבל שסער לא הקשיב אתמול לפעילי הליכוד שהבהירו לו: 'הליכוד זה משפחה ובמשפחה לא בוגדים'".

שר החוץ ישראל כ״ץ תקף את סער ויצא להגנתו של נתניהו בהודעה לפעילי הליכוד: ״השתלחויותיו האישיות של ח״כ גדעון סער ברה״מ בנימין נתניהו, בתקופת מבחן אישית ופוליטית רגישה זו , תוך קריאה להתפטרותו-היא בעיני חציית קו אדום של חברות ושותפות פוליטית, ונראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד. יש להבדיל בין הזכות להתמודד (שלא חייבים לממשה), במידה ויכפו עלינו בחירות חדשות, לבין הניסיון להדיח ראש ממשלה, באמצעות הקדמת הפריימריז, או ניסיון לאסוף חתימות של חברי כנסת מהליכוד, כדי להקים ממשלה בראשות גנץ, בשותפות עם מרץ - כפי שעושים חלק מתומכיו של סער. כפי שהודעתי, אני תומך בבנימין נתניהו במידה ויכפו עלינו בחירות נוספות, ואפעל בכל דרך, כדי למנוע את הדחתו.״

נתניהו עם חברי הליכוד

נתניהו עם חברי הליכודצילום: שרון רביבו

בתוך כך סער נכנס לעימות גם מול שרת התרבות מירי רגב, אשר תקפה בחריפות התנהלותו של חבר הכנסת הסורר: "אני חושבת שגדעון עשה טעות גדולה, הוא ירה בתוך הנגמ"ש ותוקע סכין בגב לנתניהו", אמרה השרה. 

סער לא נשאר חייב וענה לשרה רגב: "לא מתרגש. זוכר את הימים שהיא התחנפה אלי ותקפה את ראש הממשלה", והוסיף: "אני במקום ראש הממשלה הייתי מתפטר כדי לאפשר הקמת ממשלה".

כזכור, לאחר שנתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה בפעם השנייה, גדעון סער הפציר בהנהגת המפלגה לקיים בחירות מקדימות לראשות הליכוד. בקשתו התקבלה, והוחלט כי התקיימו בחירות בששת השבועות הקרובים, אולם המריבות הפנימיות בליכוד הפכו לפומביות כארש כל חבר כנסת תופס עמדה. לצידו של סער יש את ח"כ יואב קיש וח"כ מיכל שיר, אולם ראש הממשלה נתניהו נהנה מתמיכת יתר בכירי וחברי הסיעה.