זו חרפה דתית כשמנהיגי הציונות הדתית מגנים על ראש הממשלה

השר לשעבר שי פירון מאמין כי נתניהו צריך לפרוש ומעביר ביקרות על פרץ וסמוטריץ'. "העובדה שכל מנהיגיה (של הציונות הדתית) - כאיש אחד - מגנים על ראש הממשלה בשעה שיש ספק משפטי ו-וודאיות מוסרית - היא חרפה דתית"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 23/11/19 23:33 כה בחשון התשפ

זו חרפה דתית כשמנהיגי הציונות הדתית מגנים על ראש הממשלה
שי פירון, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון התייחס הערב (מוצ"ש) להחלטת היועמ"ש מנדלבליט להעמיד לדין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו לדין בגין שחוד. פירון כתב כי על נתניהו לפרוש, זאת על מנת שבדפי ההיסטוריה יכתבו דבריו הטובים שעשה למען מדינת ישראל ולא "נאומיו חסרי האחריות". בנוסף אמר פירון כי באופן אישי הוא מאוכזב מהגיבוי לו זוכה ראש הממשלה ממנהיגי הציונות הדתית. "העובדה שכל מנהיגיה (של הציונות הדתית) - כאיש אחד - מגנים על ראש הממשלה בשעה שיש ספק משפטי ו-וודאיות מוסרית - היא חרפה דתית". 

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו התייחס שי פירון להחלטת מנדלבליט. תחילה כתב לראש הממשלה עצמו: "מר נתניהו, אפשר לאהוב ולהעריך, להעריץ אותך. אפשר לבוז, לחלוק ולראות בך ראש ממשלה רע. על כך יחליטו הבוחרים. אבל אם לא תרד מהבמה בזמן, ישכחו את כל הדברים הטובים שעשית - ועשית. כל משקלך ההיסטורי יסתכם במשפט, בנאומיך המסוכנים, באמירות חסרות אחריות. יש לך מורשת, יש לך הישגים. אל תהרוס אותם".

לאחר מכן פנה פירון למנהיגי הליכוד ואמר כי אף אחד מהם לא מגלה מנהיגות. פירון התייחס לפן המוסרי בעקבות ההחלטה וכתב: "בעיני, מוסרית, תיק 1000 הוא החמור בתיקים מפני שהוא מצביע על התנהלות אישית מוסרית קלוקלת. ואנחנו - ממשיכים לדון בעוצמה המשפטית של התיק. האמת פחות מעניין אותי. מטרידה אותי העוצמה המוסרית של התיק".

מפלגה עם גוף ונשמה. איחוד מפלגות הימין

מאוכזב מהםצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על האפשרות למרי אזרחי אמר שר החינוך לשעבר כי עם ישראל חי. "לא נתפרק. נמשיך לחלוק, להתווכח. יהיה לנו שמאל וימין, דתיים וחילוניים ויהודים וערבים. נתווכח על דמותה של ישראל אבל לא ניתן לאיש, כולל ראש הממשלה, לפרק אותנו. לא תהיה כאן הפיכה, לא יהיה מרד ברחובות. זה הרגע שבו כולנו צריכים להוכיח, אחד לשני, שיש משהו שאנו אוהבים יותר מכל - את מדינת ישראל".

לבסוף כתב פירון את המילה "אכזבה" כשהוא מתייחס למנהיגי הציונות הדתית. "זה לא סוד. אני שייך - במהותי - לציונות הדתית. גדלתי בה ובמוסדותיה. מאמין בערכיה. העובדה שכל מנהיגיה - כאיש אחד - מגנים על ראש הממשלה בשעה שיש ספק משפטי ו-וודאיות מוסרית - היא חרפה דתית. אני משוכנע שהיא מזיקה לתהליך החינוכי ולאמון העתידי. קראתי פעם אחר פעם בתנ"ך. אני יודע ש'על כל פשעים תכסה אהבה'. לא שמעתי ש"על כל פשעים תכסה ימניות'".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן