הרב פרץ על נתניהו: "עומדת לו חזקת החפות"

שר החינוך התייחס להחלטת היועץ המשפטי להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה, ואמר כי הוא מתפלל "שהצדק ייצא לאור". מוטי יוגב: "התנהלות הפרקליטות מעלה חשש שנתניהו לא יזכה למשפט הוגן"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 22/11/19 10:39 כד בחשון התשפ

הרב פרץ על נתניהו: "עומדת לו חזקת החפות"
הרב רפי פרץ, צילום: ללא

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ התייחס הבוקר (ו') לכתבי האישום שיוגשו נגד ראש הממשלה נתניהו, הביע תמיכה בו והוסיף כי עומדת לו חזקת החפות.

השר פרץ כתב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אדם עתיר זכויות, לאורך שנים רבות הוא עובד ופועל לילות כימים למען עם ישראל ומדינת ישראל. כלוחם, כקצין, כשר וכראש ממשלה בעשור האחרון. ראיתי את המסירות הזאת במו עיני בחודשים האחרונים".

שר החינוך הדגיש כי לנתניהו עומדת חזקת החפות עד להכרעת הדין: "כמו לכל אדם, חזקת החפות עומדת לראש הממשלה והוא חף מפשע אלא אם בית המשפט החליט אחרת". 

בהמשך ביקש הרב פרץ לחזק את נתניהו: "בזמן הקשה הזה אני מבקש לחזק את ראש הממשלה ומתפלל שהדברים יתבהרו והצדק יצא לאור בהקדם. עם ישראל יצטרך לצאת מהתקופה הזו חזק יותר ומאוחד יותר".

ח"כ מוטי יוגב: "התנהלות הפרקליטות בעייתית"

גם ח"כ מוטי יוגב הצטרף ליו"ר מפלגתו וכתב כי "יום בו מגישים כתב אישום נגד ראש ממשלת ישראל הוא יום עצוב לעם ישראל ולמדינת ישראל. יחד עם זאת, יש לזכור ולהזכיר כי לכל אדם באשר הוא עומדת לזכותו חזקת החפות עד  שיקבע אחרת בדין חלוט". 

מוטי יוגב עם נתניהו

מוטי יוגב עם נתניהוצילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

לדברי ח"כ יוגב, התנהלות הפרקליטות לאורך החקירות היתה בעייתית, ומעלה חשש שנתניהו לא יזכה במשפט הוגן: "את האמת יש להגיד: התנהלות הפרקליטות במהלך החקירות כפי שעלה מדיווחי העיתונות מעלה חשש כבד בנוגע ליכולתו של ראש הממשלה לזכות להליך משפטי הוגן. אם זה קורה בחקירות ראש הממשלה, מה קורה בחקירות המתנהלות הרחק מעיניה של התקשורת?"

יוגב הוסיף מסר לח"כים משמאל, והתרה בהם שלא לעתור לבג"צ במטרה למנוע מנתניהו להמשיך ולכהן כראש ממשלה: "לחבריי משמאל אני אומר, הניסיונות שנעשים לערער על יכולתו של ראש הממשלה להמשיך בתפקידו יחלישו את כוחה של הכנסת אף יותר. המחוקק במקרה זה ברור וחד: ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום יכול להמשיך בתפקידו עד אשר יקבע אחרת בבית המשפט. כל ניסיון לערער על כך, בייחוד בעתירה לבג"ץ, ירוקן את החוק מתוכנו ויגביר שוב את כוחה של הרשות השופטת על חשבון זו המחוקקת".

לסיום התייחס יוגב לבחירות הצפויות וכתב כי יפעל יחד עם חבריו למען "הציונות הדתית המאוחדת", לדבריו, "אחריותנו הראשונה היא לפעול להקמתה של ממשלה יציבה לטובת אזרחי ישראל. אם נוכל ללא בחירות כך עדיף. אם ניאלץ ללכת לבחירות, וכרגע זה נראה בלתי נמנע, נפעל בעוצמה להצלחת הציונות הדתית המאוחדת בבחירות הקרובות".