מתקפה על ליברמן: "ספינולוג וגזען, גורר את ישראל לבחירות מיותרות"

מימין ומשמאל זועמים על אביגדור ליברמן, שהאשים את כל הצדדים בפיצוץ המגעים לאחדות, והשתלח בח"כים החרדים והערבים. ח"כ איילת שקד: "הפקרות פוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/19 14:05 כב בחשון התשפ

מתקפה על ליברמן: "ספינולוג וגזען, גורר את ישראל לבחירות מיותרות"
בחירות בפעם השלישית?, צילום: פלאש 90

מתקפות מימין ומשמאל על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שמסרב להיכנס לממשלה וככל הנראה גורר את מדינת ישראל לבחירות נוספות. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב: "ליברמן היה ונשאר ספינולוג שעסוק אך ורק בעצמו. האיש שלא בנה בית אחד, לא נטע עץ אחד, ולא סלל כביש אחד בשלושים שנותיו בפוליטיקה הישראלית - יורה לכל עבר, מטיף מוסר לכולם, וגורר את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית רעה ומיותרת. תופעה פסיכולוגית שעוד רבות ילמד ויכתב עליה".

ח"כ איילת שקד (הימין החדש) אמרה ל'כיכר השבת': "לגרור את מדינת ישראל לבחירות פעם שלישית זאת הפקרות פוליטית! מקווה ששותפיי יקחו אחריות וימצאו פיתרון לפלונטר הזה. כל אחד צריך להתפשר קצת".

ח"כ מיקי זהר (הליכוד): "לצערנו הנאום של ליברמן מבשר לנו על בחירות שלישיות. ההשתלחות המוגזמת שלו בחרדים טורקת את הדלת לממשלת ימין. אם היה סיכוי לפשרה איתם, היום זה התרחק בגלל החלטתו לתקוף אותם באגרסיביות. בע"ה אגיש באופן מיידי הצעת חוק שתבטל את החופש ביום הבחירות כדי לחסוך למדינה 2 מיליארד שקל מיותרים". 

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה): "ליברמן משדרג את הקונספט של נתניהו ל"ניכוי ערבים וחרדים". ערבים וחרדים הם חלק מהחברה הישראלית. עתידה של מדינת ישראל תלוי בהשתלבות אמיתית שלהןם בחברה. מנהיגי שתי החברות האלה צריכים להבין שזה הרגע בשבילןם לשתף פעולה עם הכוחות הליברליים ולהקים ממשלה בניכוי נתניהו".

סגן השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר בפתח ישיבת סיעתו: "היינו עדים היום למופע אימים מביש ומכוער שהנפיק איווט ליברמן רצוף בשקרים, מלא בורות ושנאה, שלא היתה מביישת את גדולי שונאי הדת ומסורת ישראל מכל הזמנים. לצערי ניתן לומר שהאנטישמיות התגלתה היום מחדש. 
בימים בהם נשיא המדינה קורא לסובלנות והימנעות מפסילת ציבורים, אנו רואים היום בכנסת מפלצת של שנאה תהומית שאינה מתקבלת על הדעת וההיגיון. 
לפני שישמיץ את החרדים בפעילות נגד המדינה, שיעשה חשבון נפש עם עצמו איך שיתף פעולה איתנו לאורך השנים, השיג איתנו תקציבים, התחנן לקולות שלנו ושלח שליחים לרבנים שלנו". 

ליצמן הוסיף: "אני קורא למנהיגי הציבור בישראל לקחת אחריות לפני שנגיע למצב בו חרדים ייפגעו כתוצאה מההסתה הקשה והמכוערת של ליברמן".