נתניהו: גנץ סירב למתווה הנשיא

ראש הממשלה אומר כי יו"ר כחול לבן סירב להצטרף לממשלת רוטציה כשנתניהו ראשון, על פי מתווה הנשיא, וקורא לליברמן לעמוד בהתחייבותו ולהיכנס לממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/19 07:28 כב בחשון התשפ

נתניהו: גנץ סירב למתווה הנשיא
גנץ ונתניהו . , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הבוקר (ד') לאחר הפגישה עם בני גנץ אתמול בלילה, כי יו"ר כחול לבן סירב לקבל את מתווה הנשיא לממשלת רוטציה, וקרא לליברמן לעמוד בהתחייבות שהציב - ללכת עם מי שלא סירב לפשרה. בני גנץ אמר מנגד לאחר הפגישה כי אי אפשר לבנות ממשלת אחדות "על בסיס בלוק סקטוריאלי כזה או אחר", בכוונו לגוש הימין-חרדים, שנתניהו מסרב להיפרד ממנו".

נתניהו אמר הבוקר: ‏"לצערי, אמש בשיחתנו סירב בני גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן - קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן אהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה". אחרי הפגישה אמש אמר נתניהו: "לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן

עכשיו הכל תלוי בו. ליברמןצילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

ח"כ בני גנץ אמר לאחר הפגישה אמש: "בפתח הפגישה היום חזרתי ואמרתי, כפי שאמרתי מאז כניסתי לשדה הפוליטי, כי לישראל דרושה ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתורכב בראש ובראשונה משתי המפלגות הגדולות בהובלת כחול לבן שניצחה בבחירות. 
ממשלת אחדות שלצד הדאגה לביטחון ולכלכלה תדאג לאיחוי השסעים והקרעים שנפערו בחברה הישראלית בשנים האחרונות. ממשלה שקווי היסוד שלה יקבעו על בסיס המפלגות הגדולות ולכן לא ניתן לבנות אותה על בסיס בלוק סקטוריאלי כזה או אחר".

לדברי גנץ, "בחירות בפעם השלישית הן דבר רע, אבל לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים. נמשיך לעשות כל מאמץ ולהפוך כל אבן על מנת לנסות ולהגיע להבנות ולהקים ממשלה גם בתקופה שנותרה, בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות המנוגדות לרצון אזרחי ישראל".

אין הסכמות. גנץ מגיע לפגישה עם נתניהו, אמש

אין הסכמות. גנץ מגיע לפגישה עם נתניהו, אמשצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה הזכיר בהודעתו הבוקר את האולטימטום שהציב אביגדור ליברמן וקרא לו לעמוד בהתחייבות: "ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם אביגדור ליברמן יעמוד בהתחייבותו".‏ ליברמן צפוי לדבר היום במסיבת עיתונאים בשעה 13:00.

בהמשך תקף נתניהו את ראשי כחול לבן וטען כי שיקרו לבוחריהם: "גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו ״לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן״. בכל מה שהזהרתי צדקתי.
אסור להקים ממשלת מיעוט שתהייה תלויה בתומכי טרור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן