לקראת הכרעה? מרתון פגישות במערכת הפוליטית

הנשיא ריבלין נפגש עם ראשי המפלגות, כשבמקביל בני גנץ מנהל סבב פגישות משלו, בזמן שצוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נפגשים גם הם. גלעד ארדן: "יש התקדמות במשא ומתן לאחדות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/11/19 18:40 כא בחשון התשפ

לקראת הכרעה? מרתון פגישות במערכת הפוליטית
ראשי צוותי המו"מ, השרים לוין ואלקין מהליכוד ועו"ד יורם טורבוביץ' מכחול לבן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תהיה ממשלה? לקראת פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שתתקיים הערב (ג') בשעה 22:00, והשעון המתקתק לקראת פקיעת המנדט של בני גנץ להקים ממשלה, מחר בחצות, בכירי המערכת הפוליטית מקיימים הערב סבבי פגישות, שיחות ודיונים.

מוקדם יותר נועד בני גנץ עם מספר 2 במפלגתו ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. ההערכה במערכת הפוליטית היא כי לפיד הוא מעוז ההתנגדות העיקרי מבין ראשי כחול לבן לישיבה בממשלה שבנימין נתניהו עומד בראשה, גם אם זה לחודשים ספורים בלבד, וגנץ מעוניין להגיע לפגישה עם נתניהו כשיש לו גיבוי מלא במפלגתו, ולהימנע מהתרחיש עליו מדברים יותר ויותר בימים האחרונים - פירוק כחול לבן.

בשעה 20:00 ייפגשו גנץ ואביגדור ליברמן, שמשמש בימים האחרונים כמתווך בין הצדדים, בניסיון להגיע לסיכומים על כניסה לממשלה, כאשר המתווה המסתמן הוא זה שהציג הנשיא ריבלין לאחר הבחירות - רוטציה בין נתניהו וגנץ, כשנתניהו ראשון וייצא לנבצרות בשלב כלשהו של התקדמות ההליכים המשפטיים נגדו - בכפוף לשינויים שונים.

ליברמן ונתניהו

ליברמן ונתניהו. גם הם ייפגשוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על השינויים הללו עובדים כעת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, בראשות השרים אלקין ולוין מצד אחד ועו"ד יורם טורבוביץ' מצד שני. אחר הצהריים דווח כי יש התקדמות מסוימת במגעים, אך גורמים בשני הצדדים אמרו כי מדובר בהתקדמות ראשונית בלבד ויש עוד דרך ארוכה.
השר גלעד ארדן אמר בחדשות 12 הערב כי "יש התקדמות במשא ומתן להקמת ממשלת אחדות".

במקביל לכל זה, מקיים הנשיא ריבלין פגישות עם כל ראשי המפלגות, בניסיון להגיע לפשרה כלשהי. מוקדם יותר נפגש הנשיא עם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ. יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, כתב בטוויטר לאחר צאתו מן הפגישה עם הנשיא: "הבטחנו לאזרחי ישראל שינוי ותקוה, ולכן לא נשב בשום ממשלה שנתניהו עומד בראשה".

ראש הממשלה נתניהו ייפגש גם הוא עם הנשיא ריבלין בהמשך הערב, כאשר הנשיא ינסה ללחוץ עליו להתפשר ככל האפשר במטרה להקים ממשלה ולהימנע בחירות בפעם השלישית בתוך שנה. ובשעה 22:00 תתקיים, כאמור, הפגישה אליה נושאים עיניים כולם - בין נתניהו לגנץ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן