ראש מועצת יש"ע לגנץ: "עשה מאמץ והקם ממשלת אחדות"

יו''ר מועצת יש''ע פנה במכתב דחוף לבני גנץ, בקריאה ללכת לממשלת אחדות עם הליכוד: "הרעיון של הקמת ממשלת מיעוט משולל כל היגיון ציוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/19 20:43 כא בחשון התשפ

ראש מועצת יש"ע לגנץ: "עשה מאמץ והקם ממשלת אחדות"
דוד אלחייני, יו"ר מועצת יש"ע, צילום: מועצת יש"ע

לאור המצב הפוליטי, הוציא אחר הצהריים (ג') יו''ר מועצת יש''ע, דוד אלחייני, מכתב דחוף ליו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, בו הוא קורא לו לא ללכת למתווה של ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות. המכתב, שיצא לאחר פגישת ראשי מועצת יש''ע היום בגוש עציון, מתריע מפני ההשלכות ההרסניות שיכולות להיות לממשלה שכזאת על ההתיישבות.

במכתב, פונה אלחייני לגנץ ואומר: "קשה עליי המחשבה שאתה, יותר מכל אדם אחר, תקים ממשלה צרה בתמיכת המפלגות הערביות שחבריה שוללים מכל וכל את זכות קיומה של מדינת ישראל, קוראים לחיילי צה"ל פושעי מלחמה ותומכים בפעילות טרור".

אלחייני עם ראש הממשלה נתניהו בגוש עציון

אלחייני עם ראש הממשלה נתניהו בגוש עציוןצילום: מועצת יש"ע

עוד כותב אלחייני: "ממשלה שכזו עלולה לפגוע בהתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, לגרום להקפאת הבנייה ועצירת התפתחות האזור. אני מבקש ממך לא לתת יד להקמת ממשלה כזו, אשר קיומה יהווה פשיטת יד מוסרית וערכית". "הרעיון, כשלעצמו", כותב אלחייני, "משולל כל היגיון ציוני". 

ומסיים: "בשמי ובשם ראשי הרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ובשם התושבים הישראלים באזור, אני מבקש ממך לעשות מאמץ ביממה הקרובה להתגבר על כל המכשולים ולהקים ממשלת אחדות שתממש את רצון העם בישראל".

בנוסף פנה אלחייני לראשי מפלגת תל"מ, בוגי יעלון, צבי האוזר ויועז הנדל: "אני קורא לכם לפעול להקמת ממשלת אחדות בכל דרך שהיא ולהמשיך לפעול להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וההתיישבות. זה חשוב להתיישבות וזה חשוב לכל מדינת ישראל".