זה מתווה הפשרה בין החרדים לליברמן

לקראת הפגישה בין נתניהו לליברמן, המתווכים בין ליברמן לחרדים יוזמים מתווה במסגרתו החרדים יצאו ממוקדי הכוח הועדות ובמשרדים, כך יו"ר ישראל ביתנו יקבל הישג תודעתי ובתמורה הסטטוס קוו יישמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/19 08:54 כא בחשון התשפ

זה מתווה הפשרה בין החרדים לליברמן
חוזרים להיות חברים? ליברמן עם ליצמן ודרעי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בזירה הפוליטית מנסים להיחלץ מהפלונטר הפוליטי והחיזור אחרי ח"כ אביגדור ליברמן נמשך. בימים האחרונים נערכות שיחות קדחתניות בין יו"ר ישראל ביתנו לראשי גוש הימין, בניהם איילת שקד ונתניהו, בכדי להחזירו לחיק הימין. 

על פי המתווה המסתמן המפלגות החרדיות יצאו ממוקדי הכוח המזוהים עימן שנים, כמו ועדת הכספים, משרד הפנים ואולי אפילו משרד הבריאות, כך דווח ברשת ב'. ליברמן יקבל הישגים תודעתיים וקיום הבטחות הבחירות שלו, אך מצד שני אינם עניינים הלכתיים שהחרדים מחויבים להתנגד אליהם והסטטוס קוו לא ייפגע. 

הבוקר (ג') ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן פעם נוספת, בניסיון לבחון הסכמות שישיבו את ליברמן לממשלת ימין.

לקראת המפגש עם ליברמן קיים אתמול ראש הממשלה פגישה עם ראשי בלוק הימין והחרדים על מנת לבחון את הסכמותיהם להתגמשות כזו או אחרת בעמדותיהם, בכדי שיוכל להציג בפני חבר הכנסת ליברמן מתווה להסכמה לקראת הקמת ממשלה.

בתוך כך, ליברמן הצהיר כי הוא יפעל לממשלת אחדות בעד יום רביעי ב-12 בצהרים, 12 שעות לפני תום פקיעת המנדט של גנץ. מהרגע הזה הוא יקיים התייעצויות והצהיר כי בשעות שנותרו: "כל אחד יהיה לנפשו".