"מופע האימים של נתניהו היה הסתה לרצח"

ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת אומרת כי כנס החירום והדברים של ראש הממשלה הם הסתה לרצח. "הייתה רק חסרה המילה 'סיכול'". במשותפת הגישו תלונה ליועמ"ש "כדי להגן על הדמוקרטיה בישראל"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 18/11/19 08:53 כ בחשון התשפ

"מופע האימים של נתניהו היה הסתה לרצח"
ח"כ עאידה תומא סלימאן, צילום: פלאש 90, יוסי זליגר

אחרי כנס החירום של הליכוד אמש (א') בגני התערוכה בעקבות האפשרות שתקום ממשלת מיעוט, אומרת הבוקר ח"כ עאידה תומא סלימאן כי הדברים של נתניהו אמש שהתריע בפני האופציה הזו היו הסתה לרצח.

כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו קיים אתמול יחד עם סיעתו כנס שהוגדר כ"כנס חירום". נתניהו אמר אמש: "אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להתכנס לפעולת חירום מול מצב חירום. אנחנו נמצאים ברגע גורלי למדינת ישראל. ראשי כחול לבן, בני גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון החליטו להקים ממשלת מיעוט שתהיה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת. אנחנו פה כאיש אחד ומחר ניפגש בכנסת עם כל הסיעות כולן, כי אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להיכנס לפעולת חירום מול מצב חירום. אנחנו נמצאים ברגע גורלי למדינת ישראל".

https://soundcloud.com/kan-bet/omhjek5fayt3

הבוקר התראיינה ח"כ תומא סלימאן ברשת ב' ואמרה כי: "מופע האימים שהיה אתמול צריך לעורר את כולנו. ציפיתי שהבוקר, במדינה שחושבת שהיא דמוקרטית תגיד : 'הבן אדם הזה ירד מהפסים'. כי מה שהיה אתמול היה הסתה לרצח. כשמדברים על סכנה קיומית, בז'רגון הזה היה חסרה מילה אחת - סיכול. זה אותו ז'רגון שמשתמשים בו כאשר מבצעים סיכולים ממוקדים".

ח"כ תומא סלימאן אמרה כי ברשימה המשותפת כבר הגישו תלונה הבוקר ליועץ המשפטי נגד ראש הממשלה על הסתה לרצח. "הבן אדם הזה לא ירפה עד שיהיה רצח פוליטי", אמרה סלימאן והוסיפה כי התלונה נועדה כדי להגן על הדמוקרטיה בישראל.

בתוך כך, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, המכהנת כיום כנשיאת מועצת העיתונות, התראיינה הבוקר ליואב לימור ב-103FM ומתחה ביקורת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המסכן לדבריה את העיתונות החופשית בישראל. דורנר הביעה את חששה כי הביקורת הקשה של נבחרי הציבור כלפי התקשורת ומערכת המשפט תוביל לפגיעה בעיתונאים ובשופטים.