סמוטריץ': לבטל את נאומי משפחת רבין בטקס הממלכתי

יו"ר האיחוד הלאומי קרא לשרת התרבות, מירי רגב לבטל את נאומי משפחת רבין בטקס הממלכתי לזכרו. "נאומי משפחתו של רבין הופכים לקרקס פוליטי משפיל שלא מכבד את האיש ומורשתו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/11/19 15:16 יג בחשון התשפ

סמוטריץ': לבטל את נאומי משפחת רבין בטקס הממלכתי
בראש אחד | השרים פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90

השר בצלאל סמוטריץ' קורא היום (ב') בישיבת הסיעה של הבית היהודי-האיחוד הלאומי בכנסת לשרת התרבות, מירי רגב לבטל את נאומי משפחת רבין בטקס הממלכתי ליצחק רבין. דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי נאמרו בפתח ישיבת הסיעה, זאת לאחר שאתמול נכדו של יצחק רבין, יהונתן בן ארצי נשא נאום בטקס האזכרה ובו בין היתר קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו.

"חלקים מסוימים בשמאל הישראלי לא הצליחו לשמור על ממלכתיות ולהתעלות מעל המחלקות הפוליטיים ולהתאחד סביב המסר הברור שמשרטט גבולות גזרה עם קווים אדומים של הסטה לאלימות", אמר סמוטריץ'." אני קורא לשרת התרבות לשנות את פרוטוקול האירוע של הר הרצל ולבטל את נאומי משפחתו של רבין שהופך לקרקס פוליטי משפיל שלא מכבד את האיש ומורשתו".

בתוך כך, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ התייחס בפתח ישיבת הסיעה למינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון ואמר: "אני רוצה לברך את נפתלי, מהיכרותי איתו אני מאמין שהוא יעשה עבודה טובה במשרד הבטחון. יש למדינת ישראל אתגרים גדולים מאוד, איראן, עזה ויהודה ושומרון. להתיישבות יש אתגרים רבים. אני בטוח שנפתלי, כאדם שערכי ארץ ישראל טבועים בו, יוכל להם. 

יו"ר הבית היהודי דיבר גם על המשבר במערכת הפוליטית וקרא לח"כ בני גנץ לקבל את מתווה הנשיא. "ישבתי במטכ"ל עליו פיקדת, לא היו שם הבדלים בין מי ששומר תורה ומצוות לבין מי שלא. בשדה הקרב כולנו יחד. חילונים, דתיים, מסורתיים. כך גם צריך להיות בהקמת ממשלה. בלי הדרה של אף אחד.  יש צורך להקים בהקדם ממשלת אחדות רחבה, ללא פסילות של אף אחד, ללא חרמות של ציבור כזה או אחר. וזה צריך להיעשות בהקדם".

שר החינוך הבהיר כי במפלגת הימין החדש החליטו ללכת עם הליכוד כסיעה משותפת. "אנו מודים להם על התרומה שלהם לציונות הדתית ולבית היהודי, ומאחלים להם בהצלחה. המהלך הזה מבהיר גם לנו את דרכנו, הדרך של הציונות הדתית. בשלב הראשון, מבחינתי הבית היהודי תלך למהלך של מיזוג מפלגות עם האיחוד הלאומי. אין מקום לרסיסי מפלגות. אנו נניף את הדגלים ונמשיך קדימה בגאון". 

הרב רפי פרץ התייחס גם למינויו של ח"כ אופיר סופר לתפקיד יו"ר הסיעה. "איש הצפון והפריפריה, אדם שכל כולו עשייה למען עם ישראל. נפצע בקרב בקבר יוסף וקיבל על כך צל"ש בפינוי פצועים תחת אש. אדם שעובד למען הכלל. אלו הערכים שלנו. בהצלחה לאופיר".