גנץ על האולטימטום: "נהיה מוכנים לשקול פשרות מסוימות"

יו"ר כחול לבן התייחס לאפשרויות להרכבת הממשלה ולאולטימטום שהציב יו"ר ישראל ביתנו: "נבוא לשמוע את ליברמן. נפעל למען ממשלת אחדות רחבה שתבטא את רצון הרוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/19 14:42 יג בחשון התשפ

גנץ על האולטימטום: "נהיה מוכנים לשקול פשרות מסוימות"
בני גנץ ואביגדור ליברמן, צילום: חשבון הטוויטר של בני גנץ

יו"ר כחול לבן ומי שבידיו המנדט להרכבת הממשלה, ח"כ בני גנץ, התייחס היום (ב') בישיבת סיעתו למו"מ התקוע להקמת ממשלה ולאולטימטום שהציב יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "אנחנו בכחול לבן נעשה הכל כדי שלא יהיו בחירות בפעם השלישית בתוך שנה. נעשה הכל כדי להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית". אמר גנץ. "נעשה הכל כדי שנתחיל כבר לעסוק במערכת הבריאות הקורסת כמו בכל תחילתו של חורף, בכבישים הפקוקים, בפתרון לגירעון, ובהתמודדות עם אתגרי הביטחון שלפתחנו. בשבוע האחרון התקדמנו במשא ומתן ענייני על הרכבת הממשלה הבאה. עם ישראל ביתנו סיכמנו על העלאת ההכנסה המינימלית לקשישים ל-70% משכר המינימום ועל עיגון של מתווה קצבת הנכות. זאת בנוסף לשורת התקדמויות בנושאי דת ומדינה. גם עם מפלגת העבודה-גשר אנו מתקדמים בהבנות בנושאים חברתיים חשובים שבקרוב תשמעו עליהן. וכך גם עם המחנה הדמוקרטי. 

לדברי גנץ, "אנו עוסקים בדיוק בדברים שאמרנו שנקדם במהלך מערכת הבחירות. נכונים לדבר על כל נושאי המהות עם כל שותף פוטנציאלי. נעשה הכל עבור אזרחי ישראל- זה מה שמעניין אותנו.

על האולטימטום שהציב ליברמן ולקראת הפגישה ביניהם בהמשך השבוע אמר גנץ: "כפי שידוע לכם, ח"כ אביגדור ליברמן פנה אלי וביקש להיפגש בכדי לדון במתווה שהוא מציע להקמת ממשלת אחדות. אני מברך אותו קודם כל על עצם היוזמה שמטרתה למנוע בחירות בפעם השלישית בתוך שנה. בחירות מיותרות, יקרות ומנוגדות לרצון העם. הדבר היחידי שיהיה בהם שננצח את ספרד בכמות הבחירות שיש אצלנו. לא משהו להתגאות בו. קבענו להיפגש מחר ולדון על הצעתו, מתוך מטרה להתקדם לעבר ממשלת אחדות, כפי שהציבור רוצה.

ריבלין עם נתניהו וגנץ

ריבלין עם נתניהו וגנץצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"אנחנו נשמע את ליברמן, נהיה נכונים לשקול פשרות מסוימות כל עוד הן יהיו אפשריות מבחינת תפיסת עולמנו וישרתו את מדינת ישראל. אנו מעוניינים לפעול למען ממשלת אחדות רחבה שתבטא את רצון הרוב. ממשלה שגם תכבד ותשרת את המיעוטים. את כולם. אני הייתי הראשון להעלות את הצורך הזה. בנאום הראשון שלי עם כניסתי לפוליטיקה הצהרתי, כי אקים ממשלה ממלכתית. אמרתי שביחד עם שותפיי, נהפוך את ישראל למדינת תקווה חזקה ומאוחדת. זו גם התחייבותי היום. נקים ממשלה שתגבה את חיילי צה"ל ומפקדי צה"ל, שתקדם את מערכת החינוך והתרבות בכל הארץ, שתתמודד באחריות עם הגירעון. ממשלה שתדע לכבד את מוסדות אכיפת החוק. ממשלת פיוס, שתאחה את הקרעים ולא תרקוד על השסעים.

"אני קורא מכאן גם לבנימין נתניהו, כבר כמעט חודש שאתה מסרב לדון בסוגיות המהות שמטרידות את אזרחי ישראל. שלח את הצוותים שלך ובוא נקיים סוף סוף משא ומתן ישיר, אמיתי וכנה בין הליכוד לכחול לבן. זהו צו השעה. בוא נדבר תכל'ס, על מה שמעניין את אזרחי ישראל- ולא רק על מה שמעניין אותך. זו השעה, זו הציפייה של אזרחי ישראל משנינו, מכולנו. והם לא יסלחו לנו אם לא נעשה זאת".