גנץ נגד נתניהו: "אמירות מסוכנות ושקריות"

ראשי כחול לבן השתתפו בכנס פעילים של המפלגה ותקפו את נתניהו ואת השר אוחנה. יעלון: "נשברים שיאים של הסתה, של שנאה, של הטלת מורא וליבוי השיסוי בחברה הישראלית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/10/19 20:51 ב בחשון התשפ

גנץ נגד נתניהו: "אמירות מסוכנות ושקריות"
בני גנץ הערב, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

כנס פעילים של מפלגת כחול לבן התקיים הערב (ה'), בהשתתפות מאות פעילים וראשי המפלגה. הכנס התקיים לציון סיום מערכת הבחירות האחרונה, ועם הפנים קדימה - אולי - למערכת בחירות נוספת בקרוב.

יו"ר המפלגה, ח"כ בני גנץ, נאם באירוע והתייחס למאמצים להקמת ממשלה. לדבריו, "לפגישות ולשיחות שמתקיימות ביני לבין יו"ר הליכוד נתניהו אני מגיע בכדי למצות כל מאמץ להקמת ממשלה. אני באמת רוצה בכך. הבוקר אני וגם יאיר הצטרפנו לשיחות המשא ומתן וביקשנו מהצוותים לעשות את כל המאמצים בכדי להתקדם. אני מבקש גם להגיד לכם בבירור שאני דוגל בזכותו של כל אדם להילחם על חפותו. אבל את מה שקורה בימים האחרונים חייבים להפסיק".
גנץ תקף את דבריו של שר המשפטים אוחנה נגד מערכת המשפט, ואת הפגנות התמיכה בנתניהו: "לא ייתכן שבזמן שאנחנו מדברים על ממשלה שתשקם את הממלכתיות, שתגבה את צה"ל, שתחזק את מוסדות אכיפת החוק ושתשמור על תקשורת חופשית, מעלה נתניהו שממונה על כל המערכות האלו, מסרים בוטים נגדן. לא יתכן גם שהוא שולח את אנשיו לתקוף את מערכת המשפט, את המשטרה ואת התקשורת. לעיתים, כפי שראינו בהפגנה ביום שלישי בפתח תקווה - זה גולש לאמירות מסוכנות ושקריות. נתניהו חייב לדרוך חזק, מהר ובעוצמה על הברקס.
הדברים שאמר שר המשפטים אמיר אוחנה השבוע חצו את הגבול. זה לא יכול להימשך ונעשה שזה לא יימשך. מה שראינו בימים האחרונים מטריד. אם זה מה שקורה עכשיו, זה קדימון למה שנראה אם יהיה פה ראש ממשלה שיכהן תוך כדי משפט פלילי. התרת הרסן מעלה חשש כבד שפניו של נתניהו לבחירות".
בסיום דבריו הזהיר יו"ר כחול לבן מבחירות נוספות: "לצערי, לא מן הנמנע שבשל סרבנות של ראשי מפלגות לשבת ולדבר אפילו על קווי יסוד בסיסיים, נגיע בסופו של יום לעוד מערכת בחירות".

ח"כ יאיר לפיד

ח"כ יאיר לפידצילום: הדס פרוש, פלאש 90

מס' 2 במפלגה, ח"כ יאיר לפיד, הצהיר כי במקרה של בחירות נוספות גנץ יעמוד בראשו המפלגה: "אני לא רוצה עוד בחירות. אתם לא רוצים עוד בחירות. בכל מדינת ישראל יש רק אדם אחד שרוצה בחירות. קוראים לו בנימין נתניהו. מפני שהוא לא מקשיב לעם. הוא מקשיב רק לעורכי הדין שלו. עורכי הדין שלו אומרים לו, "לך לבחירות. תהיה ראש הממשלה עוד כמה חודשים בזמן השימוע.
אף אחד לא רוצה בחירות. אבל אם יהיו בחירות, ננצח שוב וננצח יותר בגדול. אם יהיו בחירות נלך שוב יחד, כחול לבן, בגדול. מאוחדים. עם מטרות משותפות.
אני שומע את כל הסכסכנים, אז אני מודיע מראש - אם יהיו שוב בחירות בני גנץ יוביל את כחול לבן בדיוק כמו בבחירות הקודמות".

לפיד תקף את ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו אמר לאנשים שלו, "לכו לקלפי כי אתם שונאים מישהו." כי אתם שונאים ערבים, אתם שונאים שמאלנים, אתם שונאים את מערכת המשפט, אתם שונאים את התקשורת. הוא אמר לעצמו, שנאה היא דלק פוליטי. היא שורפת. נעבוד עם שנאה ופחד. זה תמיד עובד.
מהצד השני של הכביש אתם עמדתם ואמרתם לא! אנחנו פה כי אנחנו אוהבים את המדינה, ואוהבים את הילדים שלנו, ואוהבים את המשפחה. אוהבים להרגיש שאנחנו שייכים למשהו גדול מאתנו.
אנחנו משהו גדול מאתנו. ככה זה משפחה. אני מסתכל עליכם, אני רואה את המשפחה שלי. אבא שלי היה אומר, "משפחה זה המקום היחיד שבו אתה יודע שכולם בעדך. כל הזמן." בגלל שאנחנו משפחה, בגלל שאנחנו באים מהמקום הנכון, עשינו יחד את הלא ייאמן. אתם עשיתם בבחירות האלה את מה שאף אחד לא האמין שאפשר לעשות. ניצחתם! ניצחתם!!"

אולי הפעם זה יקרה

ראשי כחול לבןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר תל"ם, משה (בוגי) יעלון, אמר: "המנדט אצלנו - העיניים נשואות אלינו ושלא יהיה לאף אחד ספק- אנחנו עושים כל מאמץ כדי להצליח במשימת הרכבת הקואליציה. אנחנו מחויבים ללמעלה ממיליון אזרחיות ואזרחים שבחרו בנו, ונתנו בנו את אמונם. אנחנו מחויבים לכם!
אין לנו עניין בבחירות נוספות. אנחנו מאמינים שאפשר להרכיב קואליציה ולהימנע מבחירות שישרתו רק אדם אחד - את בנימין נתניהו. הימים הללו הם גם ימים שחורים לדמוקרטיה ולשלטון החוק בישראל. הימים הללו הם ימים בהם שוב נשברים שיאים של הסתה, של שנאה, של הטלת מורא וליבוי השיסוי בחברה הישראלית.
נתניהו ממשיך להתעסק בעצמו, ומפקיר את צרכי אזרחי ישראל. נתניהו הוא המכשול לממשלת אחדות ליברלית. רק כשישכילו גם בקואליציית החסינות המלאכותית לשים את טובת המדינה לפני טובת נתניהו משהו יזוז".

ח"כ גבי אשכנזי הצטרף למתקפות על נתניהו והוסיף: "התמיכה בהקמת ממשלת אחדות אין פירושה תמיכה בהשתלחות חסרת המעצורים של חלק מחברי הליכוד נגד גורמי אכיפת החוק. בתמיכתו ובעידודו של נתניהו אמר אוחנה את הדברים המסוכנים שאמר. 
שירתנו את המדינה כל חיינו. ביטחון ישראל עומד תמיד לנגד עינינו. אנו מודעים למורכבות, לאיומים ולאתגרים מחד, אך לא ניתן לעשות בהם שימוש לצרכים פוליטיים מאידך.
נעשה כל שביכולתנו כדי להקים ממשלה ולחלץ את מדינת ישראל מהמשבר החמור אליו נקלעה. מי שיסכל את מאמצינו ויגרור את המדינה לבחירות נוספות, יקרות ומיותרות, בפעם השלישית – ישלם על כך מחיר היסטורי – ומחיר בקלפי".