ועדת הכספים אישרה העלאת שכר הנהגים בתחבורה ציבורית

בתום הדיון בוועדת הכספים בנושא שכר ותנאי הנהגים בענף התחבורה הציבורית, התקבל האישור להעברת תקציב לעדכון שכרם. שר התחבורה סמוטריץ': "אנחנו הולכים לשפר את המערך בצורה דרמטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/19 15:36 ל בתשרי התשפ

ועדת הכספים אישרה העלאת שכר הנהגים בתחבורה ציבורית
ועדת הכספים, צילום: דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה  היום (ג') את תקציב עדכון שכר הנהגים בתחבורה הציבורית, במסגרת ההעברה על סך 320 מיליון ₪. 250 מיליון ₪ מתוך הסכום עבור עדכון שכר הנהגים בענף, והפחתת שעות עבודה השבועיות של נהגי התחבורה הציבורית. זאת על רקע מחסור חמור בנהגים, אשר לא מאפשר את הרחבת השירות כנדרש. יתרת התקציב הינה לצורך הכשרת נהגים, שנועדה גם היא כדי לפתור את סוגיית המחסור בנהגים.  יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "טענו שאני לא מעביר את הכסף, כי אני תוקע את זה בוועדה. זה הגיע לפני 5 ימים, ביקשתי שיעבירו את זה מיד לדיון, גם אם זה בנפרד מיתר ההעברות. אני שמח שהמשבר מקבל מענה". 

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'  אמר בדיון וועדת כספים על העברות תקציביות למשרד התחבורה:
"אנחנו דנים בשתי העברות שכל כולם עבור נוחות הציבור ושיפור התשתיות והתחבורה הציבורית. כפי שאני אומר מעל כל במה התחבורה הציבורית זה הפיתרון היחיד לבעיית הפקקים. ההעברה הראשונה היא כולה על נסיעות שבוצעו והם על שינויים ושיפור של תנאי הנהגים בשנתיים האחרונות. אני לא מעלה על דעתי כי יש מי שמתנגד להעברה הזאת, זהו כסף שמגיע למפעילים ואף שימנע שביתה בשבוע הבא. ההעברה הנוספת כולה תשתיות  שכל כולם קידום פרויקטים עבור הציבור."

עוד בוועדה, שטח שר התחבורה את המצב כיום: "שר האוצר הולך לחתום היום על עוד העברה, הכל סובסידיה של תחבורה ציבורית חסרים לנו היום 3,000 נהגים בתחבורה הציבורית, חסרים לנו כלים, חסרים לנו נהגים, צריך ליצור אטרקטיביות במשרה. אנחנו משפים את החברות המפעילות כי הנהגים מקבלים יותר. משלמים יותר מס על בלו וצריך לשפות. עוד אמר סמוטריץ כי "אנחנו כל הזמן מוסיפים קווים. אנחנו הולכים לשפר את המערך בצורה דרמטית, האוצר רואה אתנו עין בעין".

יו"ר החברות הפרטיות אלי בליליוס: "זו הפעם הראשונה שלא קיבלנו כסף על מה שבוצע, צריך גם לדבר על פרויקטים של השנים הקרובות ולא על העבר. אני מבקש מכם להעביר את ההעברה היום", אמר בליליוס הודה לשר על תמיכתו בתהליך