נתניהו בישיבת הממשלה: "ממשלת אחדות - לא שאלה פוליטית אלא ביטחונית"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה למציאות הביטחונית, אמר כי "זה לא ספין, זה שיקוף של המציאות", והתייחס לצורך בממשלת אחדות: "צריך להחליט החלטות קשות שמחייבות ממשלה עם כתפיים רחבות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/10/19 13:06 כח בתשרי התשפ

נתניהו בישיבת הממשלה: "ממשלת אחדות - לא שאלה פוליטית אלא ביטחונית"
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: אהד צווינברג, פלאש 90

תהיה אחדות? רגע לפני שייפגש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ אחר הצהריים, התייחס ראש הממשלה נתניהו לצורך בממשלת אחדות, בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (א'). ועוד קודם לכן בירך את הסטודנטים הפותחים את שנת הלימודים האקדמית.

"ראשית אני רוצה לברך את כל הסטודנטיות והסטודנטים בשנת לימודים מוצלחת",אמר נתניהו. "זה כולל גם את בני אבנר שמתחיל לימודי ארכאולוגיה בירושלים. חרף ניסיוני לכוון אותו להיות חוקר תנ"ך, הוא החליט לפחות בשלב הזה ללכת בנתיב הזה. אני מאחל לכל הסטודנטים והסטודנטיות שילכו בנתיב שלהם, ירחיבו דעת, גם למען עצמם וגם למען המדינה שלנו, ולמען האנושות.

"קיבלתי מהחיילים שלי, צוות ביבי, כמה ספרים, התחלתי לקרוא את הספר של ברברה טוכמן, שנקרא "The Proud Tower". יש שם תיאור של אנגליה, בשנת 1897 - שנת 60 למלכה ויקטוריה, מצעד כביר בלונדון. אנגליה שולטת על רבע משטח העולם, האימפריה הגדולה ביותר בתולדות האנושות. במצעד משתתפים פרשים מעשרות מדינות בתוך האימפריה הזאת. כעבור כמה עשרות שנים, הכל קורס.
יש הרבה סיבות, אבל סיבה אחת ברורה, והקריסה הביטחונית האדירה שלהם נבעה מזה שהם לא התחמשו מול אויביהם. הם סמכו על הצלחות העבר, ומהמעמד של המעצמה הגדולה ביותר בתבל הם ירדו וירדו, וכמובן נפגעו בצורה קשה מאוד.

"אנחנו רואים מה מתרחש במזרח התיכון. המזרח התיכון שוב עובר טלטלה - לבנון סוערת, עיראק סוערת, סוריה סוערת, ואיראן שועטת בכל המרחבים הללו. אנחנו יודעים שהכוח ששירת אותנו עד עכשיו חייב להתעצם בהמשך, אל מול כל התופעות הללו. זה מחייב החלטות קשות מאוד. מה שנאמר על ידי ועל ידי הרמטכ"ל, זה לא ספין, זה שיקוף של המציאות, של אתגרי ההווה ואתגרי העתיד הקרוב. 

"אנחנו צריכים להחליט החלטות קשות שמחייבות ממשלה עם כתפיים רחבות, לכן החשיבות ביצירת ממשלת אחדות לאומית רחבה. זו לא שאלה פוליטית, זו שאלה לאומית ושאלה ביטחונית ראשונה במעלה. אני מקווה שנוכל לקדם את היעד הזה בימים הקרובים. זו הייתה מטרתי מיד אחרי הבחירות, וזו נשארה המטרה שלנו. זה מה שמדינת ישראל זקוקה לו בעת הזאת".