מחר: גנץ ונתניהו ייפגשו

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה ייפגשו בקריה בתל אביב, לדון בהקמת ממשלת אחדות. בהודעה המשותפת לליכוד ולכחול לבן נאמר כי הפגישה נערכת בהזמנת גנץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/19 19:31 כז בתשרי התשפ

מחר: גנץ ונתניהו ייפגשו
ריבלין עם נתניהו וגנץ, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

יש סיכוי לממשלה? בהודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן הערב (מוצ"ש), נמסר כי ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן, המחזיק במנדט להרכבת הממשלה, ייפגשו מחר אחר הצהריים בתל אביב.

בהודעה נאמר כי "בהמשך להזמנתו של יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ, תיערך מחר (א') פגישה בינו ובין ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו.
הפגישה תיערך בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב בשעה 17:30 והיא סגורה לסיקור".

גנץ החל במשא ומתן להרכבת ממשלה

כזכור, מייד לאחר קבלת המנדט מהנשיא, ביום רביעי האחרון החל גנץ בפניות לראשי סיעות במטרה לזמנם למו"מ. לאחר טקס קבלת המנדט שוחח גנץ עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ולאחר מכן עם יו"ר מפלגת העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ, והדגיש בפניהם את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה. גנץ סיכם עם כל אחד מבני שיחו להיפגש בהקדם, וכמו כן סוכם  גם כי צוותי המו"מ יפגשו.

עם זאת, לאחר הטלת המנדט על גנץ, ב'ישראל ביתנו' מסרו: "אין ברית או מחויבות לא ל'כחול לבן' ולא לליכוד. המחויבות היחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שלנו. נעשה הכל כדי למנוע סבב בחירות נוסף ולהקים ממשלת אחדות שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן".

שיחה דומה קיים גנץ עם יו"ר המחנה הדמוקרטי,ח"כ ניצן הורביץ. השניים סיכמו להיפגש בהקדם, ולהפגיש את צוותי המו"מ יפגשו

מאידך, בנסיונותיו להיפגש עם מפלגות גוש הימין, גנץ לא רשם הצלחה כלשהי. הוא הזמין את יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד לפגישה, אך זו ענתה: "ננהל מו"מ דרך צוות המו"מ של הגוש". גם כשוחח עם יו"ר הבית היהודי,ח"כ רפי פרץ והציע לו להיפגש, השר פרץ הבהיר כי יקיים פגישת מו"מ עימו רק כנציג גוש ה-55 של המחנה הלאומי.

עוד ניסה גנץ לגשש היענות מצד החרדים. גנץ שוחח עם יו״ר אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן ועם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, אך לפי הודעת יהדות התורה הבהירו שניהם לגנץ כי סיעת יהדות התורה מהווה חלק מבלוק הימין של 55 נציגים שהמליצו על רה"מ נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה.  בשיחתו של גנץ עם יו״ר  ש"ס, ח"כ אריה דרעי, בירך דרעי את גנץ על קבלת המנדט מנשיא המדינה וביקש כי ישוחחו בהמשך לאחר הפגישה בין צוות המשא ומתן של ש"ס וצוות המו"מ של הליכוד.

קודם לקבלת המנדט פנו מכחול לבן לנציג הליכוד, השר יריב לוין, ואף מאוחר יותר, בנאומו בטקס קבלת המנדט, קרא גנץ לבנימין נתניהו ולליכוד לשבת עמו למו"מ קואליציוני. בליכוד נענו להזמנתו של גנץ, ולאחר הטקס בירכו בליכוד על "קריאתו החוזרת של הנשיא ריבלין להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי המתווה שהציע. 

מתווה הנשיא הוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות ולמנוע בחירות", כך נמסר בהודעת הליכוד.