בכחול לבן כבר מתחילים בגישושים בין המפלגות למשא ומתן

בכחול לבן לא מבזבזים זמן, ומיד לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה, שוחח גנץ עם ראשי הסיעות, וביניהם ראשי מפלגות "בלוק הימין", שעד כה הפנו אותו למו"מ דרך נציגי הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/19 21:31 כד בתשרי התשפ

בכחול לבן כבר מתחילים בגישושים בין המפלגות למשא ומתן
הנשיא חותם על העברת כתב המנדט לידי ח"כ גנץ, הערב, צילום: חיים צח, לע"מ

בהמשך לקבלת המנדט מנשיא המדינה הערב,  יו״ר 'כחול לבן'בני גנץ, החל בפניות לראשי סיעות במטרה לזמנם למו"מ. לאחר טקס קבלת המנדט שוחח גנץ עם יו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן,ולאחר מכן עם יו״ר מפלגת העבודה-גשר ח"כ עמיר פרץ, והדגיש בפניהם את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה. גנץ סיכם עם כל אחד מבני שיחו להיפגש בהקדם, וכמו כן סוכם  גם כי צוותי המו"מ יפגשו.

עם זאת, לאחר הטלת המנדט על גנץ, ב'ישראל ביתנו' מסרו: "אין ברית או מחויבות לא ל'כחול לבן' ולא לליכוד. המחויבות היחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שלנו. נעשה הכל כדי למנוע סבב בחירות נוסף ולהקים ממשלת אחדות שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן".

שיחה דומה קיים גנץ עם יו"ר המחנה הדמוקרטי,ח"כ ניצן הורביץ. השניים סיכמו להיפגש בהקדם, ולהפגיש את צוותי המו"מ יפגשו
 

מאידך, בנסיונותיו להיפגש עם מפלגות גוש הימין, גנץ לא רשם הצלחה כלשהי.

גנץ הזמין את יו״ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד לפגישה, אך זו ענתה: "ננהל מומ דרך צוות המו"מ של הגוש". גם כשוחח עם יו״ר הבית היהודי,ח"כ רפי פרץ והציע לו להיפגש, השר פרץ הבהיר כי יקיים פגישת מו״מ עימו רק כנציג גוש ה-55 של המחנה הלאומי.

עוד ניסה גנץ לגשש היענות מצד החרדים. גנץ שוחח עם יו״ר אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן ועם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, אך לפי הודעת יהדות התורה הבהירו שניהם לגנץ כי סיעת יהדות התורה מהווה חלק מבלוק הימין של 55 נציגים שהמליצו על רה"מ נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה.  בשיחתו של גנץ עם יו״ר  ש"ס, ח"כ אריה דרעי, בירך דרעי את גנץ על קבלת המנדט מנשיא המדינה וביקש כי ישוחחו בהמשך לאחר הפגישה בין צוות המשא ומתן של ש"ס וצוות המו"מ של הליכוד.

קודם לקבלת המנדט פנו מ'כחול לבן' לנציג הליכוד, השר יריב לוין, ואף מאוחר יותר, בנאומו בטקס קבלת המנדט, קרא גנץ לבנימין נתניהו ולליכוד לשבת עמו למו"מ קואליציוני. בליכוד נענו להזמנתו של גנץ, ולאחר הטקס בירכו בליכוד על "קריאתו החוזרת של הנשיא ריבלין להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי המתווה שהציע. 

מתווה הנשיא הוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות ולמנוע בחירות", כך נמסר בהודעת הליכוד.

 

מכחול לבן נמסר:
בהמשך לקבלת המנדט הערב, נקבעו פגישות משא ומתן ראשונות של צוות כחול לבן עם המפלגות השונות.

- ביום ראשון יפגשו עם צוות המו״מ של הליכוד בשעה 14:00.
- ביום ראשון יפגשו עם צוות המו״מ של ישראל ביתנו בשעה 16:00.
- ביום שלישי יתקיימו פגישות עם צוותי המו״מ של העבודה והמחנה הדמוקרטי (שעות יפורסמו בהמשך).

כל הפגישות יתקיימו בכפר המכביה.