מדוע שר המשפטים מציע שעובדי משרדו יעברו פוליגרף?

על רקע השימוע של ראש הממשלה, השר אמיר אוחנה מפנה שאלה לאזרחי ישראל. "האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 10/10/19 17:43 יא בתשרי התשפ

מדוע שר המשפטים מציע שעובדי משרדו יעברו פוליגרף?
השר אוחנה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) מפרסם היום (ה') פוסט ובו הוא מפנה שאלה לאזרחי ישראל: "האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?"

השר אוחנה מעלה את הסוגיה כשברקע מתקיים השימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין כתב החשדות שנגדו. "במספר ראיונות שהיו לי, העליתי את הרעיון לפיו כדי לטפל בחשד להדלפות מגורמי אכיפת החוק", כותב אוחנה ומוסיף "אני מציע שבעלי תפקידים רלוונטיים בפרקליטות ובמשרד המשפטים יעברו בדיקת פוליגרף, בדומה לבדיקות הפוליגרף שעוברים אנשי השב"כ, המוסד, הצבא והמשטרה".

"ראוי להכיר", מסביר שר המשפטים: "סעיף 27 (א) לחוק העונשין מורה כי "עובד הציבור שמסר, ללא סמכות כדין, ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור, ולאחר שחדל מהיות עובד הציבור מסרה, ללא סמכות כדין, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, דינו – מאסר שלוש שנים", כך שאין המדובר בעבירה אתית או משמעתית – אלא בעבירה פלילית ממש".

אוחנה אומר כי בשיחות שניהל עם גורמי הפרקליטות נתקל השר בהכחשה גורפת כי ההדלפות מגיעות מהפרקליטות. "הייתי מצפה שדווקא הם ירימו את הכפפה ויבקשו לנקות את שמם הטוב ואת עננת החשד הרובצת מעליהם, אך עד כה לא נתקלתי בהרמת הכפפה, או בהיענות יוצאת דופן".

שר המשפטים מסיים את הפוסט בשאלה לציבור הישראלי: "הייתי רוצה לשאול את דעתכם, הציבור. האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?"