ההצעה של יהדות התורה לכחול לבן

בכדי לפתור את הבעיה שכחול לבן יהיה מיעוט בקואליציה עם גוש הימין, הציעו בכירים ביהדות התורה כי כחול לבן תקבל זכות וטו על כל החלטה שתעבור בכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/19 08:35 יא בתשרי התשפ

ההצעה של יהדות התורה לכחול לבן
ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, צילום: פלאש 90

לאחר שנראה כי לא נמצא פתרון לפלונטר הפוליטי, בכירים ביהדות התורה הציעו פשרה כדי לגשר בין כחול לבן לליכוד: לגנץ ולנתניהו תהיה זכות וטו על כל החלטה בכנסת. ההצעה אמורה לפתור את זה שבכחול לבן יהיו במיעוט בכנסת בתוך הקואליציה, כך פורסם לראשונה ברשת ב'.

על פי המתווה הממשלה תהיה שוויונית בין הליכוד לגוש הימין הן בחלוקת התפקידים והן ביכולת למנוע חוקים או החלטות שאינן לרוחה. ההצעה הגיעה לאחר שבכחול לבן הביעו דאגה מכך שהם יהיו מיעוט בתוך גוש הימין יהיה רוב להצעות חוק שאינן עולות בקנה אחד עם מצע המפלגה. כחול לבן טרם הגיבו להצעה החדשה. 

בתוך כך, גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הציע מתווה פשרה משלו הכולל הקמת ממשלת אחדות חילונית, המורכבת מהליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו. במסגרת הפשרה כל צד יעשה וויתורים משלו. הליכוד יוותר על השותפיים הטבעיים בגוש הימין ואילו כחול לבן תסכים למתווה הנשיא, במסגרתו נתניהו יהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה ויכנס לנבצרות לאחר במידה ויגש נגדו כתב אישום. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן