הרב רפי פרץ: "אחדות - צו השעה"

בהענקת פרס שר החינוך לתרבות יהודית אמר הרב פרץ: "ממשלת אחדות היא צו השעה וכל רגע שהיא לא קמה זה הפסד גדול לעם ישראל. אפעל ככל הניתן לסייע ולגשר על הפערים בין ראש הממשלה נתניהו לבין בני גנץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/19 20:47 ז בתשרי התשפ

הרב רפי פרץ: "אחדות - צו השעה"
הרב פרץ נואם בטקס, הערב, צילום: חורחה נובומינסקי

בטקס הוקרה לזוכי פרס שר החינוך לתרבות יהודית שהתקיים הערב (א'), אמר שר החינוך, הרב רפי פרץ, ״בין כֶּסה לעשור, וּלאחר כל-כך הרבה שיח מיותר של פלגנות, כמה טוב להתברך ביצירה מחברת מאין כמוה. "התורה כולה נקראת שירה", שכּן, במחלוקות הרבות, שאפיינו את עולם התורה מאז ומתמיד- לא רק שיש מקום לגיטימי לכל דעה, אלא שדווקא הגיוון משביח אותן. העושר הססגוני שהתברכנו בו, הוא שהופך את הפסיפס הישראלי והיהודי לכל־כך מיוחד, עשיר ועוצמתי".

השר אמר בעניין איחוי הקרעים בחברה הישראלית לאחר הבחירות, "אני מייחל ומתפלל לכך, שהדבק המלכד אותנו סביב היצירות הנפלאות, שיצאו תחת ידיכם, ימצא את ביטויו גם בשיח היום-יומי: בכּנסת - ובבית הכנסת; בתקשורת וברשתות החברתיות, ושנשכיל להעדיף את המחבר על המפריד".

הרב פרץ עם הזוכים

הרב פרץ עם הזוכיםצילום: חורחה נובומינסקי

 
בעניין המגעים לממשלת אחדות אמר: "האחדות היום היא צו השעה. כמי שמכיר את שני האישים היטב, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ יכולים לעבוד יחד ולהתכונן יחד מול משימות ואתגרים ביטחוניים, מדיניים וכלכליים. ממשלת אחדות היא צו השעה וכל רגע שהיא לא קמה זה הפסד גדול לעם ישראל. בימים הקרובים אפעל ככל הניתן לסייע ולגשר על הפערים מתוך היכרות אישית והערכה גדולה לפועלם". 

לסיום אמר, "כמו שאנחנו יודעים לעמוד הערב ולחבר בין התרבות היהודית למציאות הישראלית, לתפור חיבור עדין בין היהודי לישראלי - כך צריך גם להיות במציאות הפוליטית. לבנות גשר שיחבר בין הצדדים השונים. זו משימה לא פשוטה אך היא אפשרית".

טקס הענקת הפרס

טקס הענקת הפרסצילום: חורחה נובומינסקי