נתניהו: "ניאבק באלימות בחברה הערבית". טיבי: "בוקר טוב אליהו"

ראש הממשלה הודיע כי המשטרה תקצה כוחות נוספים למלחמה באלימות במגזר הערבי, שעלתה שוב לכותרות בשבועות האחרונים. אחמד טיבי בתגובה: "נתניהו אחראי על שפיכות הדמים והשתוללות הנשק והכנופיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/19 20:12 ז בתשרי התשפ

נתניהו: "ניאבק באלימות בחברה הערבית". טיבי: "בוקר טוב אליהו"
נתניהו ואחמד טיבי, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס הערב (א') לראשונה לאלימות בחברה הערבית, ולמחאה שהתעוררה סביבה בתקופה האחרונה, בהובלת חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. בהודעה שהוציאה הערב לשכת ראש הממשלה נאמר כי הוא "מוקיע את מעשי הרצח והאלימות בחברה הערבית, ושוחח עם השר לבטחון פנים גלעד ארדן, ומ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן, וסוכם על הקצאת כוחות נוספים והגברת האכיפה כדי להמשיך להיאבק בתופעת האלימות". 

עוד נאמר בהודעה: "ראש הממשלה קורא להנהגת הציבור הערבי לנהוג באחריות ולשתף פעולה עם הרשויות במטרה להביא לשינוי מהותי במצב. כמו כן, רה"מ קורא לציבור להימנע מהפעלת כל סוג של אלימות במסגרת המחאה". 

נתניהו צוטט בהודעה: "על כולנו לפעול באחריות ובשיתוף פעולה כדי להילחם באלימות".

ברשימה המשותפת הגיבו בסקפטיות עד לעג לדבריו של נתניהו. ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אמר בתגובה: "בוקר טוב אליהו. אחרי ימים של שתיקה מול מעשי רצח והפגנות בכל הארץ נזכר נתניהו להוציא הודעה כדי לצאת ידי חובה.
נפגשנו איתו ראשי המשותפת בשנת 2015 והוא הבטיח הרים וגבעות וכמובן שכח לקיים. נתניהו כראש ממשלה אחראי על שפיכות הדמים והשתוללות הנשק והכנופיות, אבל אפשר לומר כי המחאה של הציבור מתחילה לגעת גם במי שחשבו שאני חצר אחורית ודמנו סמוק פחות".

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפתצילום: הדס פרוש/פלאש 90

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, היה עדין יותר, ולא התייחס ישירות להודעת ראש הממשלה:
"המבחן של ההצהרות החלטת ממשלה לתכנית מערכתית למאבק באלימות, ושתתחיל ליישם אותה לאלתר". אמר עודה.

לדבריו, "לא ייתכן שעשרים אחוז מהאוכלוסיה חייבים לשבור את הכלים ולחסום כבישים כדי שהממשלה תתחיל לטפל בבעייה שגובה את חייהם של חפים מפשע כבר שנים ארוכות. אני קורא למשטרה לנהוג במפגינים כאזרחים ולא אויבים. נעשה כל מה שנדרש כדי לחיות בחברה ללא נשק".