חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן: "מובילים לבחירות נוספות"

פגישת המו"מ בין צוותי המפלגות הגדולות הסתיימה ללא תוצאות. בליכוד מאשימים כי "כך נראה מי שרוצה בחירות". כחול לבן: "בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/19 12:05 כט באלול התשעט

חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן: "מובילים לבחירות נוספות"
פגישת גנץ ונתניהו אצל הנשיא ריבלין, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

האם הבחירות לכנסת ה-23 התקרבו היום (א') בצעד נוסף? פגישת המשא ומתן הקואליציוני לאחדות בין צוותי המו"מ של הליכוד, בראשות השר יריב לוין, ושל כחול לבן בראשות עו"ד יורם טורבוביץ', הסתיימה ללא תוצאות לאחר שעתיים.

עם סיום הפגישה הזדרזו שני הצדדים לתדרך זה כנגד זה, ולהאשים את המפלגה האחרת בבחירות השלישיות המתקרבות. בליכוד מסרו כי בכחול לבן לא החזירו תשובה לגבי המתווה שהציג נשיא המדינה ריבלין, של הקמת ממשלת אחדות שוויונית ברוטציה, עם שינוי חוקי הנבצרות של ראש הממשלה. גורם בליכוד אמר כי "כך לא מתנהג מי שרוצה לנהל משא ומתן". גורם נוסף בליכוד: "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ - ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".

מהליכוד נמסר: "ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא".

מנגד פרסמה מפלגת כחול לבן הודעה בה נאמר כי "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'. הם מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ"