הפלונטר הפוליטי נמשך: נתניהו שוקל להחזיר את המנדט לנשיא

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו פעם נוספת כדי להגיע להתקדמות משמעותית, אך נראה שכל צד מתבצר בעמדתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/19 20:19 כח באלול התשעט

הפלונטר הפוליטי נמשך: נתניהו שוקל להחזיר את המנדט לנשיא
צוות המו"מ מטעם הליכוד, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

לאחר שלא הושגה התקדמות בין צוות המשא ומתן של הליכוד לצוות המקביל מכחול לבן, מנתניהו שוקל להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה כבר אחרי ראש השנה. 

בתוך כך ישיבה נוספת של הצוותים תתקיים מחר (א') בשעה 9:30 בכנסת. בליכוד לומדים מהטעויות הישיבה הקודמת והחליטו לסגור כי הישיבה תהיה סגורה לתקשורת, שלא כמו הישיבה ביום שישי אליה זומנה התקשורת ללא ידיעת ראשי הצוותים של כחול לבן.

מהליכוד נמסר: "צוות המשא ומתן של הליכוד הונחה על ידי ראש הממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה לפי מתווה נשיא המדינה בפגישת המשא ומתן מול כחול לבן מחר בבוקר. אבל אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה שהציג נשיא המדינה (רוטציה בין נתניהו לגנץ וממשלה שיוויונית) וגם לא יציעו שום מתווה ריאלי אחר - אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך. אם כחול לבן יחליטו להתמיד בסירובם למתווה הנשיא, בסבירות גבוהה ראש הממשלה נתניהו יחזיר את המנדט, מתוך תקווה שאולי לקראת סוף התהליך בשלושת השבועות האחרונים אנשי כחול לבן יבינו, שתקוותם לפוטש בליכוד או לפירוק של המחנה הלאומי אין לה בסיס במציאות, וממשלת אחדות רחבה לפי מתווה הנשיא זה הפתרון היחידי כדי למנוע בחירות מיותרות. גם לאחר החזרת המנדט במידה ויוחלט על כך, הליכוד יהיה מוכן להפוך כל אבן כדי להגיע לממשלת אחדות רחבה ולמנוע בחירות".

מסקר של חדשות 12, שבדק את השאלה מי צריך להיות ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה, עולה כי 40%- רוצים שיו"ר כחול לבן, בני גנץ יקבל את התפקיד, ואילו רק 38%- מעדיפים את נתניהו. בנוסף 33% סבורים כי ראש הממשלה יהיה אשם אם יהיו בחירות מועד ג'.

במקביל לפלונטר הפוליטי בליכוד, יו"ר ש"ס השר דרעי כינס השבוע את נציגי המפלגה לישיבה סגורה בכנסת, במהלכה התבטא שקיימת אפשרות כי מדינת ישראל תלך לבחירות נוספות - אך הפעם על תפקיד ראש הממשלה בלבד, כך דיווח ישי כהן בכיכר השבת.