הדרישות של כחול לבן מנתניהו

המגעים בין מפלגת כחול לבן לליכוד נמשכים, ופרטים מתוך חדר המו"מ מתחלים להחשף. בין היתר דרישות כחול לבן בנושאי דת ומדינה, כגון אישור חוק הגיוס, נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/19 20:15 כד באלול התשעט

הדרישות של כחול לבן מנתניהו
יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

המגעים בין כחול לבן לליכוד נמשכים ופרטים חדשים מהמו"מ נחשפים: עמית סגל פרסם בחדשות 12 כי בכחול לבן דורשים לדון קודם בנושא דת ומדינה. "רוחו של יאיר לפיד שולטת בדרישות, מה שמקשה על כניסת החרדים עם הבלוק לממשלת אחדות.", כך דיווח סגל. עוד פורסם כי הליכוד הציע לכחול לבן שהליכוד יכהן ראשון ברוטציה אך לתקופה קצרה יותר, כאשר גורמים מהליכוד המעורבים במו"מ אמרו כי גנץ לא פוסל ישיבה תחת נתניהו במסגרת רוטציה. בין הדרישות של כחול לבן - תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים ואישור חוק הגיוס, כך לפי חדשות 13 וכאן 11.

עם זאת, הבהיר יו"ר כחול לבן, בני גנץ כי אינו מתכוון לוותר על הבטחותיו לקהל בוחריו או לשותפיו.  

לפני שעה קלה כתב גנץ  בדף הפייסבוק שלו: "לאורך מערכת הבחירות שבנו והדגשנו, כי אנחנו בעד ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתייצג את כלל החברה הישראלית. הדרך לאחדות שכזו עוברת דרך מהות, דרך הדברים שהבטחנו לציבור."

עוד כתב גנץ כי "למשא ומתן עם הליכוד כחול לבן מגיעה בלב פתוח ובנפש חפצה" אך מדגיש: "עם זאת, חשוב שכולם ידעו- לא נוותר לא על עקרונותינו ולא על השותפים שלנו לדרך.
המסע עוד ארוך אך בסופו אני מקווה שנוביל להקמת ממשלה טובה שתשרת את האינטרסים של מדינת ישראל ותשים את אזרחי ישראל לפני הכל."