הרב דרוקמן לכיפה: "הרשימה צריכה להישאר מאוחדת בראשות שקד"

זקן רבני הציונות הדתית מסביר לחדשות כיפה מדוע לדעתו ימינה קיבלה תוצאה כל כך מאכזבת בבחירות, ומפציר בראשי המפלגות להישאר בסיעה משותפת

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/09/19 16:42 כג באלול התשעט

הרב דרוקמן לכיפה: "הרשימה צריכה להישאר מאוחדת בראשות שקד"
הרב חיים דרוקמן, צילום: דברי שיר

הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וזקן רבני הציונות הדתית, מסביר בשיחה עם חדשות כיפה מדוע הוא מאוכזב מהתוצאה בבחירות, ומצפה שראשי הציונות הדתית ימשיכו בדרך משותפת, ולא יתפצלו לתתי מפלגות. 

האם אתה מרוצה מתוצאות הבחירות? 

"אני מאוכזב כי ציפינו ליותר, אבל יחסית למה שעברנו אני חושב שזו תוצאה סבירה. התוצאה הזו הגיעה מכמה סיבות, הראשונה - עברנו הכפשות מצד מחנה השמאל, הסיבה השנייה - שנתניהו שתה לנו חלק מהקולות, וסיבה שלישית זה הפיצולים בתוך הציונות הדתית של נעם ועוצמה יהודית שלא הסכימו להתפשר. יחסית לכל זה, אני חושב שלא היינו יכולים לבקש לקבל תוצאה טובה יותר". 

איילת שקד צריכה להתפטר בגלל התוצאות? 

"ממש לא. אני חושב שהיא צריכה להמשיך ולהנהיג את המפלגה. היא לא אשמה במה שקרה, היא הביאה את התוצאה הטובה ביותר שיכולנו לקבל".

רצים ביחד: שקד, בנט, סמוטריץ

מתפצלים?  שקד, בנט, סמוטריץ' ופרץצילום: יח"צ

ראשי המפלגות כבר ביקשו להתפצל. אתה תומך בבקשה שלהם?

"קודם כל הם כבר בודקים אם הם יכולים למשוך חזרה את הבקשה שלהם, כי הם הבינו שיש להם כוח יותר גדול יחד. דבר שני, הם אמרו שהם יעשו את המשא ומתן הקואליציוני בשיתוף. אני חושב שהם צריכים להישאר מפלגה אחת גדולה בראשות איילת שקד, ולא להתפצל, כדי לא לאבד מהכוח שלהם. הרב רפי הוא עדיין ראש מפלגות הציונות הדתית, אך שקד צריכה להמשיך להוביל". 

האם זו סופה של מפלגת הציונות הדתית? 

"חס וחלילה. תוצאות הבחירות מראות כמה הציונות הדתית צריכה מפלגה שתדאג לה. יש כאלו שהם דתיים, ויש כאלו שהם ציוניים - רק אנחנו מקיימים את שני הדברים הללו בלי סתירה בין השניים. זה האור הגדול שאנחנו מביאים לפוליטיקה".